Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-08-06, 17:44   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Inte sy relaterat alls, jag är arg/ledsen

Ingen hemma och jag vill bara få ut lite ilska! Var precis och handla och en "dam" tränger sig före mig i kön till den grad att jag kör över hennes fot med sulkyn. Jag blev upprörd och kunde inte hålla tyst. Sa lugnt att jag inte tyckte det var trevligt att man tränger sig på det viset. Då börjar hon gorma högt att det var jag som var otrevlig för att jag kört över hennes fot bla bla och hennes man kom in från höger och la sig i. Jag bara ryckte på axlarna och la mig.

Då börjar hon prata med kassörskan om att det inte är kul att handla med så otrevliga och IMBICILLA kunder. Då kunde jag inte vara tyst igen och sa att hon faktiskt inte behövde börja kalla folk för elaka saker. Då börja hon gorma igen men sen var de klara och gick sin väg.

Varför måste en del vara så elaka och tro att de är förmer än andra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-06, 18:33   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vad är det med människor idag. Nu är det två kvinnor som använder min dotters dagis som rastgård åt sina hundar

Är jag överkänslig eller?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-06, 19:24   #3
Kiui Kiui är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 11
jag kan inte säga att jag tycker att du överreagerar... folk borde lära sig mer hyfs... utanför min lillebrors dagis har vi en trägrind, som ska hållas stängd (det finns en skylt om det)
Men hela tiden, när föräldrarna går ut och in, lämnar dom den öppen! Ungarna springer ju rakt ut i gatan! Men det verkar inte bli någon ändring förrän någon blir skadad...

//Irriterad!
Kiui är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-06, 20:40   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ja man kan ju undra...

Känns ialla fall lite bättre nu. Det brukar hjälpa mig om jag får ut det på ena eller andra sättet.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-07, 10:52   #5
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99
jag har en trädgård som ligger intill vägen. min trädgård är inte avgränsad med staket utan bara en sliperskant. på andra sidan vägen är det skog och ett litet gräsbeväxt dike. vägen är kanske 2,5 meter brett så det är ingen stor väg. när folk är ute med sina hundar så låter de hundarna gå in i min trädgård och kissa mot mina buskar, fast skogen ligger på andra sidan vägen. vi ska sätta upp staket för att slippa detta, det är bara fråga om ekonomi just nu // nilla
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-07, 13:41   #6
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Människors bristande respekt gör mig fruktansvärt upprörd idag. Och så sägs det att ungdomarna är de som saknar hyfs. Den bristande respekten har ingen åldersgräns........
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-09, 15:06   #7
lotols lotols är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 9
...vore nöjd om det bara var hundar som blir nödiga men när bilar stannar o mammor + pappor släpper ut ungarna för att kissa på mina träd då ser jag rött.
lotols är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-09, 19:28   #8
MaudO MaudO är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 1
Ja du! Det finns många olika individer i vårt samhälle. Kan inte svara på varför en del blir elaka. Den enda tröst jag kan ge dig är att troligtvis gjorde denna person bort sig till omgivningen. Börjar man tala illa om personer på det viset reagerar omgivningen i tystnad. För vad ska kassörskan säga. Hon tänker istället det vet jag.
MaudO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-09, 21:31   #9
FiaFreak FiaFreak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 28
Angry suck för jobbiga människor!

Vissa människor är helt underbara! Jag är tjej, strax över tjugo och har en del tatueringar. Gör dem för min egen skull, och tycker inte att de är allmän egendom.
Trots detta har jag fått frågan; "Lilla flicka, vad har du gjort med din kropp?!", "Vad säger din mamma om dina tatueringar?" och "Flickor ska inte förstöra sig på detta viset!". Alla kommentarer har kommit från medelålders män som av nån anledning känner sig manade till att "informera" mig om deras åsikt.
Min sambo har fått t-shirtärmen lyft av främmande människor och små tanter har tryckt handväskan gårt mot bröstet när de mött min sambo på stan..
Jag trodde att vi hade kommit så långt att varje person höll reda på sig själv.. Men tydligen har jag missbedömt situationen.

Bör tilläggas att jag även har mött glada äldre kvinnor som stoppat mig och velat titta på mina tattisar, vilket är kul!

Men ibland undrar man vart världen är påväg.
Särskilt när ens terapeut hävdar att man får räkna med att folk tittar när man har tatueringar.. Om folk bara hade nöjt sig med det, tänker jag stilla för mig själv ibland..*ler*
FiaFreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-10, 07:07   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ja alla råkar vi ut för dem uppenbarligen. I bland tycks normalt hyft sättas ur spel. T ex när man är ung mamma, bor i 1700-tals hus (man får tydligen titta in genom fönstren då), tatueringar, mata med flaska istället för tutte, fetma... ja listan kan göras hur lång som helst. Trist, men som tur är så är det fler som är snälla, det märks ju ofta här t ex.

Kram på er alla snälla!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-10, 23:23   #11
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Vad jag fscineras av är folk som _måste_ påpeka så fort något blir lite tok. Om man råkar stöta till någon till exempel och ursäktar sig så är ju de allra flesta glada och trevliga. Men så är det en del som _måste_ vräka ur sig något surt om att man ska se sig för eller så. I lilla Filipstad ser man ofta de här personerna igen och kan se att de _alltid_ gör så. (Just den som jag tänker mest på är dessutom ofta den som själv skulle behöva se sig för...)
Vad trist det måste vara för dem själv! Det kan väl inte göra livet bättre att gå runt och vara sur hela tiden??? Jag skulle då inte stå ut!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-11, 12:44   #12
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Fast ibland borde man kanske härskna lite fortare och säga ifrån?
Har just kommit hem från storhandling på Ica Maxi, och i brödavdelningen såg jag en kvinna klämma med handen på limpor av den oförpackade sorten "bakat i butiken" innan hon gick därifrån (utan bröd)

OK att man gör så med frukt, som ju ändå kommer att tvättas innan nån äter den, eller bröden med påse runt... men jag som innan var aspirant på samma brödsort, ville inte äta bröd som en okänd människa (ej i livsmedelsbranchen) kladdat på.

Kom inte på nåt vettigt att säga åt henne dock, så jag höll tyst... men det pyr lite i mig nu när jag kommit hem. Är jag i förvandlings-stadiet mot att bli en surkärring, tro?
Eller är jag en fullt utvecklad mes redan?

/Maria
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons