Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-11, 19:58   #46
Gila Gila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 21
Jag var på Symässan idag,söndag, sista dagen kl. 11.15 och det tog ca 2 min att komma in. Ingen kö med andra ord. Det var luftigt och mycket att se. Inga problem att få plats vid fikaborden heller. Ingen kö till toaletten. Mycket bättre på Kistamässan än när det var i Sollentuna. Där var det sunkigt, trångt och dålig luft!

Ang utställare så saknade jag lite mera moderna och fräscha tyger. Fanns kanske 3-4 utställare som hade sånt. Övriga kommer dit med tyger "sen mormor var liten", dvs rena rama tant-blommiga-tråk-tyger.

Sen fattar jag inte vad scrapbooking och pärlor har på en Syfestival att göra?? Liksom chokladståndet mitt bland alla garner....?? Hur kan arrangören tillåta ett godisstånd mitt i allt? Hittade dock några fina tyger som fick följa med hem.

Saknar dock (som tidigare) utställare som säljer mönster på NYA fräscha kläder. Inga gamla tantklänningar och dyl, Det fanns EN utställare som sålde sånt. Fortsätter köpa mönster från Stoff och stil istället. Kul att en man hade workshop i virkning (han har skrivit flera böcker). Annars synd att det mesta klientelet är 55+ Gudrun Sjödén vaggande tanter...
Gila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 20:52   #47
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 9
Har klagat till VD för Kistamässan

Hej!

Tyvärr missade jag att bära orange knapp på mässan! Hade jag sett det här inlägget tidigare hade jag definitivt burit orange knapp!

Kan meddela att även jag nu skrivit ett mail till VD för Kistamässan; Peter Storckenfeldt (peter.storckenfeldt@kistamassan.com) och projektledaren för Syfestivalen; Fia Egengren (annsofi.ekenberg@numeramassor.com) och gett de mina synpunkter och förslag på förbättringar. Dessutom har jag hotat med att kanske inte gå på fler symässor hos dem.

Trevlig kväll på er!
/MiaMamma
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 21:18   #48
Gila Gila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 21
Tyvärr är det meningslöst att använda sig av hot. De lär inte direkt gå under av att någon/ra hotar att inte gå.
Gila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 22:43   #49
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 9
Snälla kära Gila,

Ta det inte helt ordagrannt! Det är klart att jag inte "hotat" någon.

Självklart förstår jag att de inte bryr sig ett dugg om jag inte kommer till symässan nästa gång. Det jag ville förmedla till arrangörerna var bara att om många känner som jag (och det ser man ju bara på alla kommentarer om symässan här på Sysidan) så är det en del som undviker att komma nästa gång p.g.a. den dåliga mässan, lokalerna, köerna etc.

Simma lugnt!

Mvh
/MiaMamma
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 12:19   #50
Gila Gila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 21
Jag är snäll men inte din kära , klart jag förstår, men tyckte det var lite löjligt att hota med att inte gå...
Gila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 13:04   #51
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Fast om många "hotar" blir dom tvungna att lyssna.

Så "hota" på tjejer /Bibbi

ps på ett halvår slutade man tex att tillverka blekt
toa- och hushållspapper. Pga av att många sa ifrån.
Enade är vi starka!
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 15:17   #52
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hej.

Jag håller med dig Bibbi. De är nog inte alltför förtjusta i att få så många klagomål. Sådant sprider sig gärna.

Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 21:18   #53
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 9
Svar på kritiken mot Kistamässan!

Hej!

Jag kan ju berätta för er som är intresserade att jag fick svar, dock inte från VD:n för Kistamässan, utan från en hantlangare - men ändå! Kolla bara:


"Tack för ditt mail! Jag förstår till fullo din frustration. Vi togs helt enkelt på sängen av något vi absolut borde ha kunnat förutse.


Faktum är att det är första gången vi kör två publika mässor av detta slag parallellt i våra nya lokaler - och JA, även för sista gången. Dessutom med samma öppningstid för bägge mässorna...


Istället för att inta försvarsställning tar vi till oss din kritik, som dessutom kommer att behandlas i ett planerat utvärderingsmöte. Helgens kaos kommer inte att upprepas - tro mig!


Med hopp om ett återupplivat förtroende för Kistamässan och Syfestivalen!


//Christer Ekman
Affärsområdesansvarig"
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 22:00   #54
Gila Gila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 21
Bra där! Upplevde dock inte ovan nämnda kaos under söndagen, men det var ju sista dagen så...
Gila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 22:09   #55
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Fick också ungefär samma svar. Så vi får väl se vad som händer till nästa gång. Man hoppas ju på stora förbättringar.
Dom är ju beroende av oss och vi till en del av utställarna.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 21:23   #56
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 9
Och det kom även ett svar från Fia Ekenberg...

Ja, jag fick även ett svar av projektledaren för Syfestivalen, Fia Ekenberg. Vi hade inte helt fel; det var färre utställare, magrare utbud, mindre lokal osv., osv. Se nedan:


"Hej XXXXXX!

Tack för ditt mail och dina synpunkter!
Jag kan bara beklaga att kassalinjer, restauranger och annat inte fungerade som de skulle. Det var en rad med saker som gick fel och tyvärr så drabbade det er besökare.

När det gäller antalet utställare så var det något mindre denna gången beroende på att vi inte fick den ytan vi brukar att disponera. Vi fick även en annan placering i hallen och det kan bidra till att det verkade rörigt. Både som besökare och utställare så är man ju lite av en vanemänniska och vill gärna att hallen ska se ut som den brukar vilket då inte alltid fungerar i ny lokal. Vi fick dessutom byta vårt “vanliga” datum vid allhelgonahelgen och det gjorde att en del utställare redan var inbokade på andra ställen. Under hösten är det fullt med olika marknader och många är uppbokade år från år på olika evenemang. Det har även varit och är tuffa tider för många mindre företag.

Om vi kommer att arrangera Syfestivalen på Kistamässan igen kommer vi definitivt inte att på parallellt med någon annan mässa.

Hälsningar
Fia Ekenberg"
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 18:27   #57
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 349
Talking Sista mässan i Kista!

De har flyttat vårens sy mässa till Älvsjö!
Jag hoppas att det blir bättre!
http://www.syfestivalen.se/ArticleDisplay.asp?id=272
asa1970
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 18:46   #58
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 9
Thumbs up Tjoho!

Jippi!!!!!!!!!! Sämre än Kistamässan kan det ju knappast bli.
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 18:51   #59
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jippie! Gångavstånd hem också! =)
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 19:14   #60
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Vad skönt att de har tagit till sig av kritiken, det blir nog jättebra i Älvsjö!
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
syfestivalen

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons