Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-11-26, 11:07   #1
Aje Aje är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 18
SMARTER by Pfaff C1100 Pro

Är det någon som har en sån här än?

http://www.begesycenter.se/product.h...category_id=46

Jag har blivit lite nyfiken på den men vill självklart höra omdömen om någon hunnit prova den. Hur förhåller den sig till en Expression 3.0?

Det är min Janome MC 5200 jag skulle byta ut i så fall, så kan någon jämföra även med den vore det perfekt.
Aje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 11:14   #2
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Hej där!
Jag är Pfaff-galen sen 25 år och har en trotjänare 2056:an men nu slog jag till på denna. Har provat Janome 6600, Pfaff Quiltexp.4.0 m flera under åren. Och behåller min trogne också!
Den här Smarter by Pfaff är suverän! En stark, snabb och rejäl maskin som väger en del men är finfin att jobba med. Den är en kombination kan man säja av just Janome 6600 med mycket och ändå Pfaffs fina IDT matning och andra finesser. Jag tycker också att priset var bra. Min suveräne säljare som jag affärat med i alla tider sa såhär: Det är en maskin för både glada amatörer och proffs, den har snabbheten, styrkan och tekniken för det mesta..
Så jag har bara plus att säja om den!

hälsningar Pia
Pst jag har köpt min hos Micke, Sy&Damm i Östersund
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 23:18   #3
axel80 axel80 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 2
har en janome 6600 men alltid gillat pfaff så man blev ju allt lite nyfiken på denna tycker pfaffs övermatning är så himmla bra o smidig vet nån om det kommer industribord till den liknande janomes? tanken är att köpa en janome 7700 men har svårt att släppa tankarna från pfaffen
axel80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 09:03   #4
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Hej...
Vet inte vad Janome har för industribord men till denna kan du köpa till quiltbordet, dvs plexiglasbordet som du ställer "kring". Absolut en maskin värd att kolla mer på!
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 09:10   #5
axel80 axel80 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 2
ah ok, janome har ett riktigt bord som man sätter ner maskinen i
axel80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 19:15   #6
Aje Aje är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 18
Tack för svaret. Det låter ju ganska lovande! Det jag är ute efter är snabbhet, tysk precision och kraft.

Vi får se om jag försöker mig på att sälja min maskin framåt våren. Hade jag haft en billigare maskin så skulle jag nog bara behållt den som extra, men Janomen är så pass avancerad att jag måste få den sålt till ett bra pris för att kunna motivera ett byte. Fördelen med att vänta ett tag är ju att Pfaffen funnits lite längre på marknaden och man har chans att få lite fler utvärderingar på den.
Aje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-25, 00:49   #7
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
ska testköra....

Jag ska snart köra en janome 6600 verses smarter by pfaff.. hos min symaskinsgubbe.

men jag tycker det är svårt att jämföra om man inte har bägge maskinerna framför sig och kan testa de olika finesserna side by side.

egentligen vill jag ha en maskin som har mindre finesser för jag behöver inte allt detta som dessa har egentligen... men knälyften är jag inte villig att ge upp. En tystare maskin... det hade varit toppen. Jag stör tv-n tycker de här nu när jag har tillfället har mitt mojs däruppe medan vi renoverar. min hypersencibilicerade hjärna skulle nog tycka det är ok med en tyst maskin.

så varför skulle jag byta min 6600? Det ska jag ta reda på...

En 6600 är väl inte den lättaste maskinen att få såld heller?

några frågor någon har som jag kan ta med mig?
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 00:27   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Några detaljer på den ser ut som att den är gjord i Asien samma fabrik som Brother.. Men ja det är väl de flesta nu ändå.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 20:38   #9
Aje Aje är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 18
Jag är fortfarande sugen på ny maskin och fortfarande intresserad av den här, så om någon, nu ett år senare, har en som du har kört på ett tag är jag nyfiken på att höra mer om den.
Aje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 21:02   #10
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
verkar inte vara någon ännu..

som har något att berätta. Jag har inte fått tillfälle att göra det jag stod i färd att göra. Jag har dock kollat på den och tittat på de saker jag var mest intresserad av. Knäyften fungerade som den skulle den var inte speciellt tystare än min 6600. Inget som jag fastnade för och inget stack liksom ut som skulle göra den speciell. Den ser ut som en symaskin en alldaglig sådan. 6600 tycker jag är lite snygg....

Trådträdaren var så klen att jag undrade hur den skulle hålla... på 6600 är den ganska rejäl.Närja gprovade att trä med den så tog jarg i som jag brukar och det var rejält vingligt. En sådan liten grej som att trådträdaren känns som smäck gjorde mig ganska sval.

måndags ex?.

Den verkade dock stark och kunde sy i flera lager jeans och en jeanssöm i skarven där det är tjockt och hårt hade den inga direkta problem med så den är stark. Det är väl den saken som jag blev lite imponerad av. min 6600 tycker jag är lite klen i motorn ibland.

trådklippen skrämde mig varenda gång för den har någon sorts mekaniskt ljud som inte alls låter som 6600 katjong.

Det är vad jag har att säga än så länge
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-24, 01:22   #11
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Question Ingen mer som använt denna?

Nu har det gått ytterligare med tid... var det här en maskin som kom och blev blyg och försvann?

Vad jag förstår så togs den ur produktion efter inte så lång tid på marknaden.

Senast redigerad av Samigabriell den 2014-10-24 klockan 01:48.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons