Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-04-23, 10:17   #31
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Question

För att ge lite nyans till den här diskussionen skulle jag vilja sticka ut hakan och säga att jag tycker det är jättebra att sysidan inte bara är en plattform för att visa upp det man har gjort på bild eller prata om sig själv sin hobbyverksamhet och sina bloggar. För mig är sysidan främst ett diskussionsforum där man utbyter tankar och information. Det finns ju alla möjligheter att skylta med sig själv på sin profilsida.

Sen undrar jag: om man inte har ett företag varför är det då viktigt att ha en logga? Om du inte skall sälja något varför behöver du vara ett varumärke? Vi skall alltså tillåta 'marknadsföring', men bara för dom som inte har företag och vill sälja något?

Jag kanske är helt ensam om de här åsikterna här på sysidan (?) men som jag ser det är det alldeles tillräckligt mycket reklam och 'skyltning' på sysidan redan. Och om sysidan skulle bli ett facebook, (hu!) då är det jag som slutar.
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 11:02   #32
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Citat:
_Ellinor_ skrev: Visa inlägg
Merparten av alla som laddar upp bilder på nätet märker dem med någon form av copyright i dagsläget så därför tycker jag det känns "förlegat" att anse att det är reklam att stämpla en bild med sin hemsida.
En enkel vattenmärkning är helt OK, och det är ju då det egna personnamnet som skall stå primärt - för ett företag har inte upphovsrätten. Står det med ett domännamn för källhänvisning är det väl OK kan jag tycka.

Men att lägga in en logga med webbadress däremot tycker jag isåfall är mer i syfte att marknadsföra.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 14:03   #33
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Citat:
annamajny skrev: Visa inlägg
För att ge lite nyans till den här diskussionen skulle jag vilja sticka ut hakan och säga att jag tycker det är jättebra att sysidan inte bara är en plattform för att visa upp det man har gjort på bild eller prata om sig själv sin hobbyverksamhet och sina bloggar. För mig är sysidan främst ett diskussionsforum där man utbyter tankar och information. Det finns ju alla möjligheter att skylta med sig själv på sin profilsida.

Sen undrar jag: om man inte har ett företag varför är det då viktigt att ha en logga? Om du inte skall sälja något varför behöver du vara ett varumärke? Vi skall alltså tillåta 'marknadsföring', men bara för dom som inte har företag och vill sälja något?

Jag kanske är helt ensam om de här åsikterna här på sysidan (?) men som jag ser det är det alldeles tillräckligt mycket reklam och 'skyltning' på sysidan redan. Och om sysidan skulle bli ett facebook, (hu!) då är det jag som slutar.
Jag har hälsa att knapp själv orka få ihop något. Men jag har funderat på att designa en logga och sätta på mina kläder för att jag tycker att det vore kul att ha det. Bara för mitt eget höga nöjes skull. Så varför skulle inte någon annan vilja göra det?

Ett märke gör även att det ser mer "köpt ut" om du förstår hur jag menar. Det behöver inte vara mer än så. Gränsdragningar är mycket svåra.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 18:42   #34
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Så för att få det klart: det är ok att det står webbadress i ren text men inte tillsammans med logga?

Vore bra om du kan visa exempel på vad som är ok och vad som inte är ok?

(medan jag googlade hittade jag en webbsida som kan sätta dit stämplar åt dig http://picmarkr.com/ )

En sak att tänka på, om man verkligen är rädd om bilden så ska man se till att sätta stämpeln så att man inte kan beskära bort det utan att det förstör bilden.

Säger jag, som aldrig sätter någon stämpel på mina bilder... någonsin. Ok med undantag för några skrivbordsbakgrundsbilder jag har på min webbsida pga att de är högupplösta.

För er som har egna sidor och inte vill att bilder ska synas i googles bildsök finns det metod att få det att inte hamna på googles bilder... Lite avancerat kanske men möjligheten finns. http://support.google.com/webmasters...v&answer=35308 Jag satte in det på min sajt när någon stulit en bild på min docka för att ha det som auktionsbild på ebay... Lite missvisande när det är MIN docka... Jag insåg det när jag gjorde en sökning på bild google på min dockas modellnamn och min bild var första resultat... Sedan dess (då vi fixat med robots.txt) inga problem med dumheter!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons