Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-16, 08:41   #1
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Bara jag eller dåligt med kommentarer på sista tiden..?

Jo, jag har bara kommit att tänka på en grej...

Är det bara jag som lagt märke till det (dvs. det existerar bara i mitt huvud ) eller är det verkligen så att det ges färre kommentarer på bilderna här på sysidan nuförtiden?

Jag tycker attför ca ett år sen så hade nästan varenda bild åtminstone ett par kommentarer. Nuförtiden så är det endast ett fåtal som får fler kommentarer och de flesta får inga alls...

Har vi blivit lata?
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 09:07   #2
higgins higgins är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 78
Jag håller med dig. Kommentarerna har minskat sista året. Vad det beror på, vet jag faktiskt inte, men det känns som om många inte bryr sig. Det är inte lika roligt att lägga upp sina bilder längre, om man inte får någon kommentar alls eller bara en.
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 09:27   #3
LisaSv LisaSv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 66
Jag har inte varit med så länge, men har ändå märkt det. Det är inte roligt att lägga kommentar när man inte får någon tillbaka. Men är det något som jag verkligen tycker om, så lägger jag ändå.
LisaSv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 09:31   #4
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Nu är väl inte jag den som kommenterar jättemycket och kanske inte ska "yttra mej" om frågan...
Men jag tycker mej se en trend att bilder läggs ut utan förklaring till vad det är eller hur man gjort.
Bara en bild helt enkelt. Då är det kanske inte så skoj att kommentera heller.....bara en fundering....

Några ord om bilden gör att den blir intressantare.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 09:43   #5
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
hej

Jag håller med!
Kom igen nu alla ge mera komentarer...
jag är själv dålig på det. Brukar oftast skriva jätte fint. jag är dålig på att komma på saker att skriva! ler
kram particia
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 10:21   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag tillhör dom som älskar kommentarer, men är dålig på att kommentera. Jag har försökt skärpa mig och inte bara tänka att det är fint utan även skriva det. När jag själv inte får kommentarer på det jag visar, brukar jag tänka som så, att det är ju för mig jag gör mina saker. jag gör ju inte sakerna enbart för kommentarernas skull. Kommentarerna är naturligtvis jättekul. Alla vill ju få bekräftelse på att man gjort något bra, men det är inte huvudsyftet med bilden.Huvudsyftet tycker jag är att inspirera andra till idéer. Sen är det mycket roligare om det är skrivet något till bilden. Ett problem är nog att det är så få bilder som visas i taget. Man får trycka vidare på att visa alla bilderna för att se alla nya. Jag upptäcker ständigt bilder som jag har missat när dom blev inlagda. Det räcker att en person lägger in t.ex 6-7 bilder, så är alla andra långt bak, och då minskar chansen för kommentarer.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 13:53   #7
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag har också märkt att komentarerna minskat men har satt det i samband med alla bilder som läggs in utan text.
Själv så försöker jag lägga ut bilden med text om tygval mönster osv. Detta för att andra ska bli inspirerade. Det är därför jag är inne på sysidan för att få o förhoppningsvis ge ideer till andra.
Sen ger jag inte kommentarer på saker jag INTE tycker om detta eftersom alla har olika smak o jag vill ju inte skriva något negativt bara för att jag inte gillar det.
Men tips kan man ju alltid ge.

/Stenbeckan
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 14:44   #8
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Nog har det blivit lite mindre kommentarer på sysidan men det är alltid lite lugnare på sommaren och i helger så delvis beror det nog på det.
Men samtidigt håller jag med både stenbeckan och chery att det är roligare att kommentera om man ser vad det föreställer och att den som lägger upp bilden själv skriver lite om bilden också.
Är det bara en bild utan text så kommenterar jag den bara om den utmärker sig på något sätt t.ex. mycket snygg, annorlunda eller välgjord etc.
Jag tycker också att det lite synd om någon lägger upp många bilder på en gång även om det är fina saker åtminstone min fantasi att skriva något mer en bära "snyggt" räcker inte till då.

Några på sysidan verkar också lägga upp bilder som lite "reklam" för det är samma saker de lägger upp och då kommenterar jag inte alla dessa saker även om de är fina.

Jag tycker sysidan är så bra med alla fina saker som man får se bilder på och alla tips man får så jag kommer fortsätta att vandra här och skriva mina kommentarer så ofta jag har tid.


En liknande diskussion har varit uppe här tidigare
http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&pagenumber=1
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 15:04   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
En annan sak är ju att det läggs ut mer bilder nu och man hinner inte kommmentera alla. Dessutom är ju ganska många av samma plagg fast i olika tyg. Lite trist i mitt tycke och mer en katalog än inspirationskälla. Sen är det ju också så att gillar man inte en skapelse så vill man kanske inte lämna negativt omdöme. Det vore synd för skaparlusten att dra ner den med negativt omdöme. Alltså avstår man istället. Jag personligen gör så, jag tittar och gillar jag det jag ser så ger jag omdöme men annars inte. Periodvis kanske det strömmar in sådant jag inte tycker om och då är jag tyst, sen dräller det in det jag gillar och då får jag mål i mun igen

Den som ska sträcka på sig som aktiv kommentator är iaf Gidget. Du leder listan... yes
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 15:06   #10
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Håller med om att det blivit mindre kommentarer det sista halvåret, själv har jag mycket mindre tid att kolla ordentligt och kommentera än vad jag hade förut, pga mitt nya jobb med lång resväg. Men då jag ger kommentarer så vill man ha lite bakgrund (text) till bilden gärna oxå att man kan se någorlunda tydligt vad det föreställer, annars är det väldigt svårt att kommentera överhuvud taget. Ibland är bilderna alldeles för små. /Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 16:12   #11
Skruttan2 Skruttan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 39
Jag vill tack all er som tar er tid att lägga upp bilder på vad ni gjort och även skrivit lite info.
Jag har inte tänkt på att skriva komentarer på det jag tycker om, men ska börja med det nu.
Ibland sätter samma person in så många bilder på en gång så dom som sätter in bilder samtidigt försvinner.
Det skulle vara bra om det visades 75-100 bilder istället för 50 bilder.
Jag vet int hur man lägger upp bilder men tänkte få hjälp av min man.
Kram Anneli
Skruttan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 18:39   #12
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
För min del är det så att när jag var alldeles ny här så gav jag massor av kommentarer, men allteftersom tiden går så är det ju mycket som upprepar sig, och då tappar förmågan att variera sina kommetarer om det inte är något speciellt.
Jag ställer dock ofta frågor om mönster och tyg, för de är ju sådant man gärna vill veta, och om den som lagt in bilden skriver en kommentar och beskriver sitt verk så blir det mycket mer intressant, och inbjuder mer till att man skriver något själv! Sedan är det ju som någon skrev ovan, vissa saker tycker man kanske inte är så intressanta, fina eller välgjorda, och i stället för att tala om det så håller jag tyst... jag skulle ju inte själv vilja få någon bitig kommentar om jag lagt ut något jag är stolt över!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 19:07   #13
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Jag tycker att det är ganska roligt att få se samma mönster uppsytt i olika material, men det kanske är för att jag inte är så hemma på att sy kläder... jag ser möjligheter jag inte hade kunnat tänka ut själv, och det är lärorikt

När det gäller sånt jag är hemma på, sticka strumpor t ex, så är det ändå intressant att se hur olika garner mönstrar sig på olika storlekar eller olika mönster.
Kan sitta hur länge som helst på flickr.com och kolla på Nancy Bush-sockar som folk har stickat. Fotografierna i hennes böcker är tråkiga och oinspirerande tycker jag, men världens samlade strumpstickare har stickat hennes mönster i alla upptänkliga färger och kvaliteter och tagit mycket bättre kort...

Ska bli bättre på att kolla igenom bilder här också, och att lämna kommentarer!
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 20:37   #14
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Ojdå! Jag hade verkligen inte trott att mitt inlägg skulle fåså massiv respons

Men tydligen var det inte bara jag som var "inbillningssjuk" då.

Håller med dom av er som sagt att det inte bara är kommentarer som efterlyses, utan också bildtexter! Det är ju sant att det är mycket roligare att också läsa lite om inspirationskällor, tygval, mönster etc. i samband med att man får se det färdiga alstret.

Tror också som några av er att det kanske kommer in fler bilder nuförtiden så att bilderna "druknar" och på så sätt hinner försvinna innan nån kommenterar.

För att ännu hålla med lite så tycker jag också att det är bättre att hålla tyst än att ge dåliga kommentarer!

Men ändå så känns det som att man kanske blivit lite lat med kommenterandet (jag inkluderad), så nu blir det till att skärpa sig!
Dessutom behöver man väl itne alltid skriva nåt så himla orginellt
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 13:04   #15
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag försöker också skriva kommentarer i möjligaste mån på sånt jag gillar. Ibland hinner man ju inte alltid och har man inte varit inne på sidan på nån dag så hamnar man efter...

Och precis som några fler var inne på så är det roligare skriva om den som lagt ut bilden berättar lite om plagget/skapelsen.

Och att få kommentarer är så spännande - nästan lika roligt som när man sytt!

Sysidan är bäst!
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons