Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-07-01, 09:51   #1
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Bra beskrivning till vetekudde sökes!

Jag ska sy upp några vetekuddar som jag tänkte föra till en "hantverksbod" som finns här i närheten. Det är ett sånt ställe vart man får föra sina egna alster så säljer dom grejorna åt en, för en liten engångs-kostnad.

Grejen är bara den att jag tänkte det skulle vara smart att sätta med en lite användar-beskrivning med vetekuddarna. Så att också folk som inte sett såna förr fattar hur dom funkar.

Är det nån som råkar ha nån bra beskrivning från en köpt kudde, hittat på en bra själv etc. som jag kunde få "knycka"?
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-02, 07:28   #2
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag skrev ihop en text när jag gav bort vetekuddar i julklapp:


VETEKUDDEN

Använd den så här:
1: Vetekudden värms i ca: 20 min i vanlig ugn vid 80o C eller i mikrovågsugn ca: en till tre minuter på full styrka beroende på vilken temperatur du vill ha och mikrougnens effekt.
(3 min vid 750W, men lämpligast att prova sig fram och börja med en kortare tid!)

2: Som kylkudde kyl den då ca 3 timmar i frysen. Perfekt under sommaren.


Hoppas det hjälper. Lycka till.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-03, 16:55   #3
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Tackar för svaret! Använde en lite modifierad version av din text, blir säkert riktigt bra
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-03, 17:14   #4
birma birma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 61
Hej
skulle vilja göra ett tillägg...det är bra om man har en ren burk eller glasskål eller liknande och alltid lägger vetekudden i när man värmer i mikron. För om det finns lite fett på skivan i micron så suger vetekornen upp detta vilket kommer att leda till att kornen bränns med tiden. Egna misstag kan man ju försöka undvika för andra

ibland tänker jag mig inte riktigt för och då blir det som det blir...monica
birma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 10:32   #5
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Re: Bra beskrivning till vetekudde sökes!

Citat:
Fiffi_S skrev:
Jag ska sy upp några vetekuddar som jag tänkte föra till en "hantverksbod" som finns här i närheten. Det är ett sånt ställe vart man får föra sina egna alster så säljer dom grejorna åt en, för en liten engångs-kostnad.

Grejen är bara den att jag tänkte det skulle vara smart att sätta med en lite användar-beskrivning med vetekuddarna. Så att också folk som inte sett såna förr fattar hur dom funkar.

Är det nån som råkar ha nån bra beskrivning från en köpt kudde, hittat på en bra själv etc. som jag kunde få "knycka"?
Ett halvt glas(som tål mickro)vatten samtidigt i mikron är att rekommendera. Det är vettigt att byta ut kornen lite då och då och passa på att tvätta tygpåsarna då också. Det finns flera tips någon annanstans på forumet när ämnet tidigare diskuterats.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons