Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-17, 13:16   #16
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
söker neg. kommentarer med!

Jag vill inte BARA ha positiva kommentarer!
Jag lär mig när folk skriver vad de tycker och tänker.
Jag har inte fått EN enda neg. kommentar sedan jag började att lägga ut mina saker på sysidan, folk vågar inte , ler.
Men ni ska veta att hos mig FÅR man ge neg. kommentarer!! Inte liksom åå vad ful den var utan om du hade gjort såhär så här så hade kanten inte sett ut så osv!!
kram på er alla!
patricia
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 13:39   #17
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Patricia, du kan ju be om råd när du lägger ut dina bilder om det är nåt du inte är nöjd med. Så kan man tipsa om man vet hur det kan göras annorlunda!

Jag tycker det är svårt skriva negativa kommentarer om något man antar någon lagt ner sin själ i...typ. (fast jag var negativ mot ett par crocs - lite felaktigt hihi - de har å andra sidan ingen här gjort...) men jag hjälper gärna till med tips om detär nåt jag kan och det finns ju hemskt många duktiga "syare" här!

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 19:01   #18
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag håller verkligen med om det här med ordentliga bildbeskrivningar. Ofta när jag kollar senaste inlagda bilder så klickar jag mist lika ofta på något för att jag lite allmännt vill veta mer om det som för att jag tycker det är snyggt direkt från bilden.

Det är ju trots allt ett sömnads och handarbetesforum, ingen fotosida, liksom.

Dessutom ger utförliga bildbeskrivningar och relevanta rubriker på både bilder och album betydligt högre sannolikhet för bra träffar när man använder sökfunktionen, vilket leder till att det är lättare för folk att hitta bilderna dom letar efter när dom behöver inspiration, vilket i sin tur leder till att fler ser bilderna vilket också i slutändan betyder att varje bild ses av fler potetiella komentatorer. om dom verkligen kommenterar eller ej är ju upp till var och en, men det borde öka sannolikheten i alla fall.

De samma gäller med att folk borde vara betydligt noggrannare med att välja lämpliga bildkategorier till sina bilder. Många är duktiga, men en och annan slarvar något alldeles otroligt.
Det hela borde modereras hårdare också, men det tycker jag å andra sidan gäller hela forumet där trådar som skapas i fel kategorier får ligga kvar och så vidare, men det är väl en annan diskusion, egentligen.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 13:04   #19
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Unhappy OK, jag tar åt mig...

Jag tillhör dem som har en utvecklingspotential vad det gäller kommentarer.

Ibland tycker jag att det är svårt att kunna bedöma syteknik t ex. Det framgår inte av bilderna.

Modellen och passform, val av modell till kroppsform. Ja, det vet jag inte om jag skall lämna något utlåtande om. Huvudsaken är ju att den som bär plagget är glad och lycklig över det.

Kunskap kommer med tiden och övnig ger färdighet.

Men visst ett det finns alltid något att berömma.
Skall bättra mig och försöka lämna en kommentar till bild varje gång som jag är inne.

Är personligen mest intresserad av diskussionforumet.

Ha det så gott alla!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 13:30   #20
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Här är en till som är inte så himla duktig på att ge kommentarer men jag försöker numera att skriva minst ett par varje gång jag är inloggad.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 13:33   #21
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Jaa... meningen med tråden var väl inte att peka ut nån eller få nån att känna sig skyldig
Det var mest en liten fundering över en iakttagelse.

Men om du känner dig manad att kommentera mera, så varför inte

Men (detta nu riktat till alla), varför måste vi vara såna kärringar *skratt*
Vi är så rädda att såra nån annan och så tycker man alltid att man måste försöka hitta nåt positivt i allt etc. Såklart det är goda egenskaper. Men att alltid försöka vara "snäll" är inte alltid snällt, om ni fattar vad jag menar!?

Som Patricia sa så vill folk säkert också ta emot positiv kritik, inte bara berömmande ord! Om nån tittar på mian bilder och har nåt tips om hur jag kunnat göra nåt bättre, så tar jag gärna emot det tipset! Fast alla funkar ju olika. Så som redan påpekats kan man ju nämna i bildtexten att man gärna tar emot positiv kritik *reminder to self*

Men för att se på det från ett annat håll; det finns ju faktiskt fula saker också! Där kommer ju det fria valet in då. Man måste ju inte kommentera allt.
Vissa saker tycker man är dyng-fula, endera för att dom är dåligt gjorda eller för att det inte är ens stil. Andra så har man bara inget att säga nåt om. Då är det ju helt OK att strunta i att kommentera.

Men annars så om man tittar på en bild och tänkter "Oj, va fint", då kan man ju skriva det också!
Gläder säkert den som lagt upp bilden.
Fast ärligt talat, så ibland brukar jag faktiskt skriva "Tja, jag tycker ju inte det var snyggt, för det är inte min stil. Men det syns att du gjort ett väldigt bra arbete" eller liknande. Så man måste ju itne alltid vara super-gullig heller

Som sagt var, vill inte komma med pekpinne osv. Bara funderar och filosofierar lite, en tråkig dag på jobbet *skratt*

Senast redigerad av Fiffi_S den 2008-08-19 klockan 13:36.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 16:04   #22
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Smile Konstruktiv kritik är den finaste gåvan du kan få

För den för dig framåt, den lär dig något. Så visst behövs även kritik. Någon vill dig väl och vill föra dig framåt.

Det skulle jag också kunna ge med bättre bilder och om den som lägger in bilden efterfrågar det. Vad tycker du? + och -. T ex min ärm sitter inte bra. Titta den stramar osv. Kompletterat med bilder.Men det är svårt att se på bilderna. På håll ser det mesta bra ut.

Smaken är ju som baken i fråga om färg-, tyg- och modellval. Efterfrågas det så ger jag det.

För länge sedan var det inne en bild på en ung flicka, 16-17 år. Klänningen såg ut att vara ett resultat av destruktiva känslor under saxen med noll passform. Vad skall jag rosa i hennes arbete?

Jo, att hon har arbetat och hålla uppe lusten. Tids nog, med ökad erfarenhet så kommer självkritiken att den där klänningen den var inge bra.

Vad skulle du skriva??
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons