Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-29, 19:50   #1
Jave Jave är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 21
USB till Designer 1?

Lite korkad fråga kanske, men krävs det speciella USB-minnen om jag vill spara broderier eller kan jag köpa ett i vilken datorbutik som helst?
Jave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 20:41   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Nu har inte jag en Designer 1, utan en Janome 350E.
Det bör vara samma sorts USB-minnen till maskinerna.
Jag köper mina USB-minnen lite var stans, Hos ONOFF har jag köpt en del.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 22:15   #3
KristinaK-P KristinaK-P är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 61
Jag har en Designer 1 och jag kan INTE använda vilket stick som helst utan jag köper hoe Husgvarna handlaren. Annars funkar det inte från datan och i maskinen.Man har ju broderierna på sticket till min maskin ,har inte disketter till den,bara sticket -USB minne MVH Kristina
KristinaK-P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 16:10   #4
Jave Jave är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 21
Fler funderingar

Tack för svaren! Får ila till min Husqvarnaaffär och köpa fler USB.
En fråga till Kristina. Är det svårt att spara gratisbroderier på USB och "få över" dem till symaskinen? Krävs programvara till det? Jag har hittat några fina gratisbroderier på Husqvarnas hemsida som jag vill sy.
Jave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 18:49   #5
KristinaK-P KristinaK-P är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 61
Ja jag "tror det jag har Husqvarnas 4D organizer.och innan det har jag inte sparat ,så jag tror det.Du får fråga när du köper USB , jag har det "Lilla" programmet kan alltså INTE göra egna mönster bara spara och göra om och skriva (Stygnsätta )namn m.m. MVH Kristina
KristinaK-P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 19:59   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag har ingen Designer själv, men ser i Embird att det finns ett menyval att skriva USB-stick till Husqvarna.

Vad det brukar handla om är att det ska läggas upp rätt mappar för att maskinen ska hitta dem.

Jag har för övrigt läst i flera inlägg, både här och på utländska sidor, om folk som använt andra än Husqvarnas USB-minnen. Har väldigt svårt att tro att de skulle ha några särskilda minnen, men jag skulle nog sats på något av de vanligaste märken om jag köpte ett annat. Typ SanDisk, Kingston och vad det nu mer är för stora märken. Och ingen ide att köpa något stort minne heller! Ryms mängder av mäsnter på minsta lilla pytteminne! Men kolla för sääkerhets skull med din handlare!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 20:15   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Lista på kompatibla minnen enligt Husqvarna :
http://www.husqvarnaviking.com/no/7118_7191.htm

Det är säkert många andra minnen som också funkar, men de här har man förmodligen testat.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 17:14   #8
Jave Jave är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 21
Lyckades tanka ner, spara på USB samt få D1 att brodera!

Det här blir som att svara mig själv, men jag tänkte om det är någon mer som brottats med frågan. Dvs hur gör man när man tankar ner broderier från nätet och vill spara på USB samt få Designer 1 att vilja sy ut broderiet.
Att tanka ned broderier var enkelt liksom att "zippa upp" filerna. Till att börja med sparade jag dem i en mapp under mina dokument. Efter lite experimenterande kom jag på hur jag skulle använda 3D Embroidery System (som följde med maskinen). Så nu kan jag både spara broderierna, formatera USB samt läsa över på USB _och_ få min Designer att brodera!
Jag har också lyckats hitta ett kompatibelt USB-minne, Lexar JumpDrive FireFly 2 GB. De som rekommenderas på Husqvarnas hemsida hittar jag inte ute i affärerna då "de inte köper in så små minnen".
Jave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 12:28   #9
cattarodde cattarodde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 78
USB till symaskinen

Jag har en Husqvarna Diamond och där kan jag använda vilket USB-minne som helst, så prova dig fram, det kanske fugerar!!
Mvh
Catta
cattarodde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 17:03   #10
Leana Leana är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 13
Citat:
Jave skrev: Visa inlägg
Lite korkad fråga kanske, men krävs det speciella USB-minnen om jag vill spara broderier eller kan jag köpa ett i vilken datorbutik som helst?
Jag har en Husqvarna Se och köpt mina USB minne på Siba och det går jätte bra
Leana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 19:46   #11
dolov dolov är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 36
Jag har en des 1 och har oxå andra usb-minnen
dolov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 22:45   #12
farmoreva farmoreva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 39
Hej Jave!
Hur gjorde du för att formatera ditt USB? Jag sitter här och prövar och undrar men tji, det går inte.Hur använde du 3D E-S där finns bara en massa text på engelska. Jag "sliter mitt hår" med texten. Jag är inte så kunnig i engelskt dataspråk och mitt datakunnande sträcker sig till att använda det jag behöver i färdiga program. Snälla, hjälp mig!
farmoreva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 07:48   #13
evanew evanew är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 7
Hej!
Du undrar hur du skall göra för att formatera ett USB minne.
Gå in i "den här datorn", eller "kontrollpanelen". Leta upp USB minnet och högerklicka på det, så kommer det upp en liten ruta. I denna ruta finns formatera och där klickar du och går vidare. Tänk bara på att om du har annat sparat där tidigare får du lägga över det innan du formaterar om USB:n annars går det förlorat.
MVH Eva
evanew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-26, 20:45   #14
Jave Jave är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 21
Citat:
farmoreva skrev: Visa inlägg
Hej Jave!
Hur gjorde du för att formatera ditt USB? Jag sitter här och prövar och undrar men tji, det går inte.Hur använde du 3D E-S där finns bara en massa text på engelska. Jag "sliter mitt hår" med texten. Jag är inte så kunnig i engelskt dataspråk och mitt datakunnande sträcker sig till att använda det jag behöver i färdiga program. Snälla, hjälp mig!
Jag öppnade "3D Disk Manager", där klickade jag på "Disk" i verktygsfältet och valde sedan "Format USB Embroidery Stick" och simsalabim. Hoppas att det löser ditt problem
Jave är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
designer 1, maskinbroderi, usb

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons