Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-11-18, 19:51   #1
martina martina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Billiga tryckknappar?

Jag har sytt ett par skjortor som jag satt i tryckknappar i och det blev ju rysligt snyggt men... inte så billigt. Varför måste de kosta så mycket och varför måste det vara med verktyg i varje paket. Det kunde väl finnas refill Är det nån som vet var man kan köpa dem lite billigare än i vanlig sybehörsaffärer. På internet eller nåt? Jag planerar att göra ganska många skjortor till...
martina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 20:59   #2
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
beror ju på vilken sorts tryckknappar min pappa har tryckknappar som jag tror är från en välsorterad järnaffär, men de är starka nog att agera förslutningsögla i ett skärp som jag gjorde till min examen...
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 22:16   #3
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Martina!
På stoff och stil kan man köpa dem billigt. De ser precis lika dana ut som de dyra som man köper i vanlig butik.
Stoff och Stil säljer både på nätet och har butik i bl a Malmö. Har Du länken, eller vill Du att jag skall leta reda på den?
Lycka till!
Varma syhälsningar
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 22:25   #4
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
http://www.stoffochstil.se/

Superbra! Och bor du nära Malmö så har de ju en nyöppnad affär vid Bauhaus i Svågertorp.

De har inte sina sytillbehör på siten men du kan beställa hem en katalog. De är riktigt billiga på det mesta!

Senast redigerad av soplin den 2004-11-18 klockan 22:32.
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 08:14   #5
martina martina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Ja jag har hört om den där jättebutiken så det får bli en busstur dit i morgon. Jag bor i Malmö så det blir inga problem. Spännande!
martina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 08:27   #6
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Där finns verkligen allt! Jag har varit där ett par gånger men inte riktigt haft tid nån utav gångerna, men snart ska jag åka dit och verkligen titta på allt. Se till att få med dig en katalog hem. Det är perfekt att sitta och titta i och få lite tips!

Ha det så kul!
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 10:03   #7
SarahGustafsson SarahGustafsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 25
Bor i Stockholm , men har ett hus i Laholm, med ca 1 timmes bilresa till Malmö...gissa om det blir till att samla familjen till en dagsutflykt till Malmö i mellandagarna........
Ska nog önska mig pengar av Tomten i år...så att man har något att handla för.....
SarahGustafsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 10:06   #8
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jaa, gör det! Där är riktigt billigt. Jag har beställt från deras kataloger flera gånger innan de öppnade i Svågertorp och har alltid blivit nöjd. Tex så köpte jag jättefint linnetyg som jag klädde om min bäddsoffa i för ca 70 kronor metern och mönstrad bomull som jag sytt jättefina påslakan av till barnen för 50 kronor metern. Priserna går inte att jämföra med vanliga tygaffärer. Och de har massvis med tillbehör också. Deras symönster är också jättebra. Nej, jag jobbar inte där, jag bara gillar det väldigt mycket.

Du får komma in här sen och berätta om dina fynd!
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 10:16   #9
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
För att fortsätta hyllningarna:
Efter tips från Linnea köpte jag min fleece till mina presenthalsdukar därifrån. 49.90/metern!!
Fast se upp för färgerna. Katalogen var väldigt missvisande. Ta hem tygprov!
Och det finns en oblekt bommullsväv på 300cm bredd. Kanon!!
Dottern blev väldigt förtjust i mjukdjursmönstren. Massor av kul att sy till småbarn hon känner! (Säger hon i all fall. Jag tror hon kommer att sy till sig själv också. 26 år är väl inte för gammalt för mysdjur...?)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 11:28   #10
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag har just bestält tyg från stoff och stil, de har ju jättemycket fina stickade tyger. Det har jag inte hittat i någon vanlig tygaffär!

Det roliga är att min pojkvän som inte är så väldigt intresserad av sömnad köpte mer grejer än vad jag gjorde. Han ska nämligen sy tre par kung fu-byxor!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 11:32   #11
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jaa de har verkligen mycket fint! Oj, ska din pojkvän sy!? Jag hade velat se min man sy!

Nu blir jag ju jättesugen på att åka dit! *ignorerar det faktum att jag har en heeeel garderob full med tyger och grejer*
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 11:42   #12
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Min pojkvän är så där så att får infall på vad han vill lära sig. Han har alltid varit lite sugen på att testa min maskin, han sydde en rånarluva till en film de spelade in!

Just nu har han mest varit inne på snickeri men vi får se om han kanske börjar sy lite också

Jag gav som förslag att han skulle sy en tröja också, det är ju lätt som en plätt!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 11:48   #13
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Vad kul! Jag önskar att min man kunde tycka att det var kul. Men det kanske kommer.
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 12:34   #14
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Sofia Breiler

Nu blev jag intresserad!! du skrev att du hade sytt påslakan till dina barn. Det har jag också funderat på men hittade inga tyger som passade på bredden på "Stoff och stil".
Vilka mått hade du på dina påslakan. Ett standardtäcke är ju 150 cm brett. Stoff & stils fina barntyger är ju oftast ca 140 cm breda.

Det kanske finns hopp för mig ändå

Anna-Karin
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 12:51   #15
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Anna-Karin!

Jag har sytt till baby, med måtten 100x130. Tyvärr är deras tyger för smala för att sy stora påslakan. Om man inte skarvar på sidorna med något matchande tyg dvs. Det kan ju bli jättefint. Du kan gå in i mitt fotoalbum här, där har jag lagt upp en bild på påslakanen jag har sytt.
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
tryckknappar

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons