Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-02-28, 08:18   #1
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
äntligen, en bra läkare

Vet inte om det bara är jag som har haft otur i livet eller om mängder med läkare på landstinget har gått ihop och bildat nån klubb som motarbetar sina patienter istället för att hjälpa dom.

Jag har under 12 års tid levt med kronisk värk, som i stort sett spridit sig till hela kroppen. Men ibörjan på 2007 började jag få rejäl huvudvärk (anfallsvis) flera gånger om dagen.

Modig som jag var beslutade jag mig tillslut att söka läkare för detta och traskade ner till vårdcentralen. läkaren där sa jooo men du har nog öroninflammation och skrev ut lite piller, (fastän jag påpekat om igen att jag inte hade ont i öronen), men han såg att jag var lite röd i örat, så vad jag sa kvittade visst.


Traskade hem med mina piller. Två dagar senare ringde han och berättade att han trodde jag hade bältros.. nä nu banne mig menade jag på få han skicka mig till neurologen för jag orkar inte mer..

Och så gjorde han, hurra tänkte jag äntligen kan man få lite hjälp. fick en läkare och vi började testa lite mediciner. tillslut orkade jag inte mer för huvudvärken är så intensiv så jag ringde, och ringde och ringde. totalt 5 gånger men ingen läkare ringde tillbaka. DÅ beslutade jag mig för att åka till akuten.

Då blev jag inlagd i 6 dagar å hade istort sett inga anfall.. (så typiskt) men man konstaterade att jag led av Hortons, migrän och spänningshuvudvärk..under ett möte med tre läkare tänkte jag att jag skulle ju få lite information om vad jag led av, men han hade inte ens tid att svara på mina frågor. utan påpekade istället att försäkringskassan hade varit generös mot mig. (jag börjar givetvis störtlipa, min syter med) och tappade hoppet om att nånsin bli lite bättre..

men jag åkte hem och fick en ny läkare och vi höjde medicinen en och två gånger men jag blev inte bättre för det. hon skulle hjälpa mig med sjukskrivning lovade hon så jag skulle få mina papper iordning. har varit långtidssjukskriven för depression en lång tid innan... men inga papper dök upp, så jag ringde å ringde å ingen återkom.

Nu jävlar rent ut sagt ska jag hitta nån ny läkare, skrev ett mail till en privat neurolog och fick en tid två dagar senare.. har varit hos honom två gånger nu och han är en ängel, han skall göra allt han kan för att hjälpa mig och har konstaterat att jag lider av Hortons och kronisk paroxysmal hemikrani. Och direkt satte han in en ny medicin istället för den vi konstaterat inte fungerade. Och funkar inte den så får vi leta vidare. Han är även öppen för syrgas i hemmet, men det viktigaste först är att få ner mina anfall i antal. Har ca 13 i veckan å de tar all energi jag har...

Det sista jag sa till honom igår var "tack så jättemkt att du tog dig an mig" Hans kommentar tillbaka var att här är vi till för att hjälpa er, vi har inga andra sysslor här som är viktigare än våra patienter... Snacka om att han sådde ett frö av hopp i mig...

Kommer nog alltid i första hand söka mig till privata läkare i fortsättningen..

Har blivit tillsagd av läkaren, psykolog, sjukgymnast och till och med Försäkringskassan att jag skall skriva och informera klinikchefen på neurologen mm. och det tänker jag banne mig göra..

Kram till er
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 08:51   #2
KristinaK-P KristinaK-P är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 61
Lycka till

Jag önskar dig verkligen lycka till och hoppas du får hjälp nu . Jag vet själv hur det är att ha värk men jag har nog haft oförskämt tur med mina läkare. Jag håller tummarna för dig .
KristinaK-P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 12:19   #3
KattQarina KattQarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 22
Tyvärr finns det läkare som definitivt borde ha valt ett annat yrke. Sedan finns det läkare som är förklädda änglar. Jag hade turen att stöta på en privatpraktiserande neurolog för några år sedan; Peter Borenstein. Vilken människa!!!! Helt fantastisk. Det är en lycka när man träffar just sådana läkare. Men å andra sidan får man vara glad att man träffar läkare som tror på det man säger.
Hoppas att allt går väl för dig nu!
KattQarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 13:39   #4
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
tack tack, det är alltid skönt att höra att andra lyckas bättre med läkare än vad jag gjort. och håller absolut med om att man får vara glad om dom faktiskt tror på det man säger..Det är inte alla som har den turen heller.
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-03, 13:37   #5
evelynn evelynn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2022
Inlägg: 1
Jag håller helt med om att en bra läkare inte kan ha billiga priser på mottagning. Att hitta en läkare som man kommer överens med i Stockholm är inte lätt. Ni måste förstå varandra. Jag har varit i liknande situation förr, men den här sidan http://www.campoalegria.org hjälpte mig, här hittar man olika specialiteter som ger råd och ställer rätt diagnos.
evelynn är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons