Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Träffar

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-01, 18:17   #1
koi.no.mon koi.no.mon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
Starta eller hitta syjunta Sthlm!

Hejsan!

Eftersom att alla inlägg som rör det här är så gamla så öppnar jag en ny. Jag bor ute i Nacka i Sthlm och söker efter en grupp som träffas ibland och pysslar på med olika handarbeten. Hittade dom här men dom håller till i Göteborg: http://fittcrewcrafters.blogspot.com/
vet någon om dom finns i Sthlm med?

Annars skulle det vara roligt att starta upp något nytt, kanske göra en studiecirkel av det och få lite pengar till material

Öppen för alla förslag och tips! även mindre syjuntor såklart.


/Emma
koi.no.mon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-01, 21:30   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag bor i Flemmingsberg, men, jag är väldigt väldigt gärna med och startar upp en syjunta. Får vi bara ihop några stycken kanske man kunde börja lite enkelt med att träffas hos någon av oss?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 16:50   #3
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Syhelg

Jag skulle tycka det vore roligt med sy-helger! Jag skulle kunna tänka mig att träffas några sy-glada någon helg då och då.(Sticka och brodera är jag inge bra på!)

Man tar med sig sina symaskiner och träffas lördag-söndag och syr och byter idéer! Och får kanske lite gjort också! Ett par helger om år kan man kanske få ihop för ofta är mina kvällar uppbokade med annat.

Vi skulle t o m kunna träffas här hos mig första gången.

Är någon intresserad? Jag bor (också)i Nacka men med bil tar man sig ju hit från hela stor-Stockholm! (symaskinen ska ju forslas...)

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 20:13   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag har lite småjobbigt med att forsla symaskiner och vet inte om jag kan undvara en hel helg vid alla tillfällen, men, med tanke på vilken bredd jag har i mina pågående projekt är jag övertygad om att jag skulle kunna sysselsätta mig ändå. Allt sömnadsrelaterat behöver man inte symaskin till. Så, jag är definitivt intresserad.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-08, 09:57   #5
koi.no.mon koi.no.mon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
vad roigt att ni är intresserade
vi skulle ju kunna slå ihop era förslag och helt enkelt börja med att träffas till exempel en lördag eftermiddag och sitta några timmar. då har vi inte bokat in en hel helg direkt.
jag delar lägenhet med en tjej som jag precis flyttat in hos men ska fråga henne vad hon tycker om att hålla till här nån gång med!

Symaskinen går ju att ta på t-banan, lite jobbigt men helt genomförbart men vi får försöka hitta några fler intresserade och sen planera in datum kanske? vad tycker ni?


Emma
koi.no.mon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-08, 16:23   #6
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag tycker det låter bra! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-08, 16:34   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag tycker också att det låter bra, men, att dra på en symaskin är inte alltid så enkelt... Med ryggproblem, en ordentlig promenad till närmaste station och några byten går det helt enkelt inte för mig.

Däremot så hänger jag gärna på det hela. Som jag skrev tidigare så finns det ju annat man kan göra som inte kräver en symaskin.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-08, 21:52   #8
raincat raincat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 24
Jag är också gärna med! Har letat litegrann efter någon syjunta i perioder men inte riktigt hittat någon.

Tycker det låter vettigt att börja med att träffas hemma hos varandra någon lördageftermiddag eller så. Jag bor inne i centrum, och det går bra att vara här om vi inte är allt för många (har två arbetsbord på 80x120 + soffa och soffbord).

Jag känner också att rätt mycket av arbetet sker vid sidan av symaskinen så jag kan nog tänka mig att låna ut mina maskiner litegrann om vi skulle vara hemma hos mig.

Så när ska vi starta? =)
raincat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 09:22   #9
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Den här helgen är jag inte hemma, men, i övrigt så är jag på de flesta helger. Inne i stan fungerar bättre för mig.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 20:50   #10
koi.no.mon koi.no.mon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
förstår om du inte orkar dra runt på symaskin, det är lugnt

det låter som att raincat har det bästa stället att vara på, inne i stan och flera bord att arbeta på. jag vet inte hur det ser ut hos er andra men här är det lite dåligt med arbetsytor.
har kollat min kalender, hur fungerar helgen 31 oktober-1 november för er? jag är bara upptagen från ca 17 på lördag, ledig annars.
koi.no.mon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 21:43   #11
koi.no.mon koi.no.mon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
fler intresserade?
koi.no.mon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 09:34   #12
KajsaBorg KajsaBorg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 43
Hej!

Jag är också intresserad av en syjunta, men kan inte sista helgen i oktober. Hänger annars gärna på, men maken jobbar varannan helg. Boka in datum, så får vi se vilka jag kan.

//Nettan
KajsaBorg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 10:03   #13
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag kan nog då, även om jag kan tänka mig att det på tidig kväll och framåt kan bli en del halloweenfirande.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:26   #14
koi.no.mon koi.no.mon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
så bra, ni andra då? jo jag ska jobba på en fyrtioårsfest på kvällen så...

Kajsa, det är ju bara att komma nån gång då det passar, vi får hålla oss uppdaterade här i tråden även fortsättningsvis.
koi.no.mon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 23:23   #15
raincat raincat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 24
Jag har inget inplanerat 31/10-1/11, men jag vill nog också hålla lite öppet för halloweenfirande på lördagskvällen. Men lördag dag går bra.. annars kanske söndagen passar bättre?
raincat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons