Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-01, 23:31   #1
LovaDesign LovaDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 26
Gamla inaktiva medlemmar!

Satt och sökte lite bland medlemmar för att se om det fanns likasinnade i mitt område då jag insåg att många av de medlemmar jag fick upp inte varit inloggade sedan 2005. Flera av dem hade sin sista inlogg en kort tid efteråt... Är tråkigt att dessa missat vilket bra forum detta är, Har bara varit medlem en kort tid men uppskattar sidan otroligt!

Undrar om det är möjligt att rensa lite och avregistera dem kanske, är ju så trist att komma till tomma sidor..

En annan fråga...

Skulle tycka det var intressant att se hur många medlemmar sysidan har (gärna som är aktiva)

Vänliga hälsningar
Lova
LovaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 09:34   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ja det vore faktiskt kul att få veta hur många medlemmar Sysidan har. Sedan vore det ju kul att se hur många som är aktiva besökare.

Får nog ta och fråga administarationen.

Kul att du tog upp denna fundering Lova, jag har också undrat.

Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 09:37   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Sysidan har idag ca 10 000 medlemmar (det berättade Ulrika på syfestivalen)
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 09:50   #4
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Wow! är det sååååå många!

Tack MonikaW för supersnabt svar! Nå jag har redan hunnit maila iväg förfrågan, och det vore ju kul att veta hur många som är aktiva besökare regelbundet också, eller vet du det?
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 09:56   #5
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Det har jag tyvärr inget svar på. Men jag frågade även jag varför det fick vara så många inaktiva medlemmar då det inte är så kul när man tex. söker efter aktiva syare i sin närhet. Fick svaret att många som inte varit aktiva en längre tid kommer så kommer många tillbaks efter nyhetsbrevsutskick. Kan dock tycka att de som registrerade sig för flera år sedan och inte besökt sidan sedan de registrerade sig kanske borde kunna tas bort. Om inte annat för att frigöra några användarnamn. För att ta mitt namn som exempel så har användaren med mitt förnamn varit inloggad två gånger 2005. Inte för att jag numer känner för att byta användarnamn då de som är här på sysidan känner igen mitt användarnamn vid det här laget antar jag.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 10:02   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
En ide tycker jag borde vara att alla medlemmar som varit inaktiva i ett-två år får en förfrågan om de vill fortsätta vara medlemmar och om de inte svarar inom säg 30 dagar så tas de bort. Men jag förstår även att detta är en stor administrativ grej. Eller att alla medlemmar som inte varit aktiva sedan ett-två år tas bort automatiskt. Men som sagt bäst kan nog någon administratör svara på denna fråga.

En kul ide vore dock att man på sysidans startsida kunde se antalet aktiva medlemmar per vecka eller något sådant. För det finns ju de som bara läser, tittar på bilder och inspireras här på sysidan men inte aktivt deltar i diskussioner, kommenterar bilder/lägger ut bilder å så. Men då ser man ju å andra sidan på deras presentation när de senast besökte sysidan.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 10:12   #7
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej MonikaW!

Antal aktiva medlelmmar per tex. vecka vore ju en ideé! Då kan man ju ser hur det ser ut "besöksmässigt", även om man inte vill vara "aktiv" med foto, kommentarer mm.

Jag vart nog lite förvånad över att Sysidan har ca 10.000 medlemmar, det trodde jag inte. Men visst är det roligt att så många ändå har hittat hit!

Det namnet jag först ville ta, var också upptaget, av en vilande medlemm. Men frånsett att jag nyss har bytt mitt namn till WiKa, fick jag liksom du bara ta ett annat. Helt ok efter ett litet tag.

Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 11:06   #8
Eva-Lotta Eva-Lotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 19
När det gäller mig själv är jag ofta (dagligen) inne och läser och kollar vad som hänt. MEN jag loggar aldrig in om jag inte ser något intressant jag vill fråga om eller svara på, så jag ser nog ganska inaktiv ut... finns kanske många som jag?
Eva-Lotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 11:16   #9
CamillaTernegren CamillaTernegren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 49
Jag är samma sort som Eva-Lotta.
CamillaTernegren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 14:38   #10
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag loggar heller inte alltid in när jag bara tar en snabbtitt, t ex när jag är på jobbet, fast jag är nog inloggad minst en gång i veckan i alla fall. Vill jag kommentera bilder eller skriva i någon tråd loggar jag in förstås. Jag har inte heller lagt in så mycket bilder än. Jag ser nog inte heller så aktiv ut
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 15:37   #11
krippe krippe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 109
Jag gör också som Eva-Lotta
krippe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 15:46   #12
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
andra communities där jag är med har ju liknande problem, såklart.
Den vettigaste lösningen jag stött på i liknande sammanhang är att listorna rensas en gång per år på dem som inte loggat in under senaste året, och att rensningen föregås av ett mailutskick till alla medlemmar runt en månad innan rensningen.
Då kan de som är medlemmar och som surfar runt på sidan utan att logga in fortfarande få en chans att bara logga in någon gång innan rensningsdatumet för att slippa få sina konton raderade.

Sedan kan jag tycka det är bra när gamla, raderade användarnamn är låsta ett tag, dels för att minska förvirring bland övriga medlemmar och dels för att man ska kunna ha en chans att "ångra" sin utgång.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-11, 17:24   #13
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Jag loggar nästan alltid in, när jag är på Sysidan. Men förstår om man inte gör det för att bara kika lite, om det sedan är något intressant i forum eller bildväg, kan man ju logga in.

Jag har också haft en period då jag inte var aktiv alls, eller väldigt lite i alla fall. Att inte lägga in bilder mm, är ju högst individuellt om man vill eller ej. Man kan ju vara aktiv ändå, precis som Eva-Lotta skriver. Det är säkert flera som "kommer och går" i olika perioder på Sysidan. Alltid kul när man hittat tillbaka till glädjen med Sysidan igen.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons