Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-09-05, 19:36   #1
katarinabm katarinabm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 41
Baby Lock Blind Hemmer

Köpte en Baby Lock Blind Hemmer för över ett år sedan. Blir inte klok på den. Kan inte få till snygga fållar. Tyget drar sig snett och sömmen kommer mitt i vikningen. Och hur jag än ställer in den blir det inte bra. Är det mig eller maskinen det är fel på? Är det någon som har erfarenhet av en sådan?
Katarina

Senast redigerad av katarinabm den 2006-10-10 klockan 20:49.
katarinabm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 14:01   #2
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Hej Katarina
Läste om din Blindhemmer. Jag är också på väg att köpa en. Du köpte din för många år sen, är de lika fortfarande. Tyckte den verkade spännande. Ska kika på en när jag åker in till Hagagatan i veckan och få den demonstrerad. Har du fått hum om din ännu?
Synd att våra sykvällar rann ut i sanden, saknar dom.
Vore kul om du ville höra av dig om Blindhemmern (bl.a.) antingen hit eller enklast till min hem mail. jo.carina.wolff@telia.com
Carina.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 14:50   #3
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
Finns sådana som ser mindre plastiga ut på ebay för runt €125 plus €35 (t.ex. http://www.ebay.de/itm/350502563777?...84.m1438.l2649). Jag har just köpt en äldre variant, en US Blindstitch. Sjukt nöjd.
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 15:54   #4
katarinabm katarinabm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 41
Roligt att höra av dig Carina!
Jag tog maskinen till dåvarande butiken på Götgatan i Stockholm och fick hjälp. Efter mycket skruvande på alla inställningar fick vi den till slut att sy snyggt. Jag använde den några gånger, men sedan har den blivit stående. Jag har fållat för hand! Men den blev alltså ok! Nu blev jag inspirerad att ta fram den igen...
Mitt råd är i alla fall att du provsyr i butiken på det exemplar som du faktiskt köper!

US Blindstich ser ju proffsig ut!
katarinabm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 15:57   #5
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
Citat:
katarinabm skrev: Visa inlägg
Roligt att höra av dig Carina!
Jag tog maskinen till dåvarande butiken på Götgatan i Stockholm och fick hjälp. Efter mycket skruvande på alla inställningar fick vi den till slut att sy snyggt. Jag använde den några gånger, men sedan har den blivit stående. Jag har fållat för hand! Men den blev alltså ok! Nu blev jag inspirerad att ta fram den igen...
Mitt råd är i alla fall att du provsyr i butiken på det exemplar som du faktiskt köper!

US Blindstich ser ju proffsig ut!
Ja, de gör ju produktionsmaskiner, så de är ju proffsiga.. Tar lite plats, men det blir väldigt bra och den var betydligt billigare än babylock.

Alltså den på länken har jag inte, jag har en industrimodell, som var billigare. Den som är på länken görs av massa fabriker i Kina, Japan och Taiwan och dyker upp under alla möjliga och löjliga märken. Den på länken sägs vara gjord i japan. De brukar allihop få bra recensioner. Notera att den på länken väger 14 kilo, vilket gör att den blir bra stadig. Min väger nog runt 30, plus bord och motor och sånt.

Så ser min ut: http://farm9.staticflickr.com/8264/8...632f3f73_c.jpg

VÄRDELÖST ATT SYSIDAN INTE TILLÅTER BILDLÄNKNING!!!! OM UTSIDAN KAN KAN VÄL FAN SYSIDAN?
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons