Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-12-04, 22:17   #1
Sandrak Sandrak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2013
Inlägg: 3
HJÄLP sy madickenklänning fort!

Hej alla.
Är ny på sidan och relativt ny på att sy. Men nu är det så att jag ska nu klä ut mig till madicken (med jobbet) om wn7vecka.. Och det finns ingenstans att köpa madicken kläder till vuxna, således måste jag snabbt sy en själv! Både den långärmade klänningen och förklädet till. Klart om en vecka... är detta möjligt???
Kan någon hjälpa mig att ENKELT förklara hur jag ska sy detta, resultatet behöver inte alls vara topp.
Snälla snälla hjälp mig!!
Sandrak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 09:48   #2
jossebell jossebell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 121
snabba ryck

Själva klänningen är egentligen bara en skjorta med breda manschetter, ståkrage och puffärm. Göra de lite utstäld som ett lucialinne typ. Så där skulle jag nog bara ta ett blus eller skjortmönster och fram med mönsterändringskunskaperna. Till förklädet skulle jag nog försöka hitta färdigt mönster. Jag googlade lite och hittade "vintage förkläde" som var det närmaste. Annars går det att utnyttja det karriäristiska med förklädet. Volang nertill, fjärilärmar eller rak. Fyrkantig halsringning.
jossebell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 10:53   #3
Sandrak Sandrak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2013
Inlägg: 3
tack

Tack för svar. Har nog fått hjälp med förklädet så bara klänningen jag behöver göra. Har inga mönster hemma... tanken på att göra en typ skjorta lät bra men lite svårt att göra utan mönster. .Några tips eller förenklingar?
Sandrak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 10:58   #4
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Wink

Om du redan har en skjorta hemma dam eller herr, så han du ju bara sy en kjol så att det ser ut som en klänning, du ska ju ändå ha förklädet utanpå.

Lycka till!!
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 20:17   #5
Sandrak Sandrak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2013
Inlägg: 3
Njae hade ingen bra skjorta tyvärr, men tack för tipset. Har fått en släkting att hjälpa till så vi gör det tillsammans och bör vara klar i tid
Sandrak är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons