Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-11-25, 15:03   #1
NenneH NenneH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2014
Inlägg: 5
Question Smarter by Pfaff 160s

Hej, jag står i beråd att skaffa min första egna symaskin och vill fråga vad ni har för erfarenheter av Smarter by Pfaff (160s)??

Har tidigare funderat på en begagnad Pfaff men fick denna rekommenderad av en försäljare så sent som i dag.

Jag skulle förståss gärna ha en lyxigare variant men sist och slutligen är det främst "basic" funktioner som jag behöver. Det viktigaste är att maskinen är hållbar och att den klarar av även lite tjockare material.
NenneH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 09:29   #2
NenneH NenneH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2014
Inlägg: 5
Ingen???
NenneH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 12:29   #3
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Jag har ingen erfarenhet av just denna maskin men jag har ett råd. Det är att gå till affären. Ta med de tyger du vill att maskinen ska kunna klara av att sy i och testa. T.ex. kanske du vill kunna byta en dragkedja på en jacka. Prova då att sy i början och slutet på dragkedjan i jackan. Testa med flera lager jeans. Sedan tycker jag att du ska provsy också för att känna att du trivs med maskinen. Lycka till!
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 14:16   #4
inging inging är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2013
Inlägg: 57
Eftersom modellen är ny, den fanns inte när jag letade efter en ny symaskin förra året,är det nog få som har personlig erfarenhet av den och det finns inte mycket information förutom deras egen reklam. Om man tittar på den här videon http://www.youtube.com/watch?v=1xDfA4NjKo8 så framhäver de färgen, automatisk nålpåträdare och bra belysning men de säger inget om att den kan sy kraftigare material. Med tanke på att det ofta brukar basuneras ut ifall en maskin kan sy kraftigare material ("SYR X ANTAL LAGER JEANS!") så tror jag inte den är särskilt lämplig till det.
En begagnad maskin kan nog vara ett bättre köp men det beror naturligtvis på vad det är för modell och vilket skick den är i.
inging är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 15:33   #5
NenneH NenneH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2014
Inlägg: 5
Provsydde fyrdubbelt jeanstyg och det gic smidigt, ändrade inte ens ton då den gick över från enkelt till fyrdubbelt å dragkedjor ogillar jag oberoende maskin enligt de annonser jag hittat borde den ha kommit ut 2010... Enda recensionen jag hittade var från USA å hon klagade på att den kändes plastik och lätt kan spricka, höljet alltså, annars en bra basmaskin om man inte ska frakta omkring den
NenneH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 08:42   #6
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Hej!

Ursäkta att jag skriver så sent i din tråd.

Den maskinen kostar runt 3300 kronor. Dess maskins beståndsdelar är av plast. När de går sönder behöver du lägga till pengar för reparation/ köpa en till ny av plast.

Föreslår att du betalar halva den summan och köper en Bernina Record som du kan ha nytta av. Den har massa andra funktioner som den enkla Pfaffen saknar.


MVD
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 11:04   #7
NenneH NenneH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2014
Inlägg: 5
Tack för svaret iaf det blev en begagnad Pfaff dualmatic 935-1 för 60€ tills vidare. Sen då jag vet hur mycket den verkligen blir använd så satsar jag lite mera i stället
NenneH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 13:24   #8
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Ett bra och klokt val!

Hoppas att den blir som Pfaff är, pålitliga och sköna att använda.
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons