Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-05-09, 10:25   #16
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Varför ser man så ofta begagnade Husklock? Inte säljer man väl sin bästa vän?
Varför är det nästan aldrig några babylockar på begagnat marknaden, för utom några stenåldersmaskiner?
Varför måste husqvarna ägare hysterisk försvara sina maskiner? En bra maskin försvarar sig själv, eller hur?
Jag tror ingen rök utan eld.
Har själv provat stt sy på husqvarna symaskiner (vanliga) och det var inte alls kul. Jag är ägare av jamone och brother maskiner och det här något helt annat att sy på.
Var tidigare en fanatisk husqvarna älskare, men det det var på på 60-70 talet, då husqvarna var ett av dom bästa märkena.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 10:41   #17
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Jag är inte hysterisk och går inte in i så många diskussioner heller för att försvara allt negativt om HQ.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 11:23   #18
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Har du tittat på recensionerna här på å sysidan.
Huslock s15 är det 14 ägare. 5 recensioner är gjorda 2 st med betyg 5, 2 st med betyget 4 av dom tyckte att den var svår att trä, 1 en med betyget 1.

Brother 3034D finns det 23 ägare och det är 6 recensioner gjorda. 5 st har lämnat det högsta betyget, 1 st betyget 4 för att har svårt att klara tjocka tättvävda möbeltyger. (Vilket man kanske inte bör sy på vanliga hushållsmaskiner av enklare typ.)

Det är vad ägaren själva tycker om sina maskiner. Fast dom tycker kanske fel?
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 11:51   #19
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
Jag är inte heller hysterisk. Jag ifrågasatte hur man kan såga en bra maskin och säga:

"Jag rekommenderar inte att du köper Husklock. Jag fått en känsla av att kvaliteten är ojämn och dom är knepiga att ställa in. " citat av Bila

som råd till någon utan att själv ha provat maskinen.

Jag har både Brother och Husqvarna och Pfaff och är nöjd med alla tre märkena. Sen kan man ju tillägga att Pfaff Coverlock 4.0 är mer eller mindre identisk med Huskylock S-25 och gjorda i samma fabriker. Man trär maskinerna exakt lika och ändå är det bara Huskylock som är i oväder
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 17:30   #20
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Varför inte låta var och en ha sina åsikter? Inget betyder att den ena eller andra har fel.
Varför inte hjälpa Cecilia och Pia med goda råd med utgångspunkt på egna erfarenheter och åsikter istället för att kapa tråden med pajkastning och tjafs?
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 19:38   #21
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Tack! Jag vill inte trampa någon på tårna. Men man lär sig ganska mycket på sysidan och ser vilka maskiner som det är mycket problem med. Vissa märken dominerar. Andra är det högst sällan några problem med. Jag följer debatten nu ett par år dagligen. Och har lärt mig massor. Och jag anser inte att det är rätt att rekommendera en maskin som mycket har krångel till en första gångsköpare. Krånglande maskiner tar bort syglädjen.

Jag ska testa Husklock så fort jag får möjlighet till.

Det folk är ovälsignade på maskiner av andra märken också. Men det är bara ett märke ( som börjar på H (ursäkta))som folk att skriver: Jag har en som är jättebra.
Vad ska man tro? För vem försvarar man sin maskin?
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-10, 05:04   #22
malin83 malin83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 111
Jag har en Husqvarna Emerald 203 och en Husqvarna 2000 (gammal grön) som fungerar utmärkt samt en Huskylock 910 som inte går att få till en snygg söm på.
malin83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 15:29   #23
yandersson yandersson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 4
baby lock cover

Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Jag rekommenderar inte att du köper Husklock. Jag fått en känsla av att kvaliteten är ojämn och dom är knepiga att ställa in.
Husklock är den maskin förekommer mest på beg.marknaden. Maskiner man gillar säljer man inte.
Vi du ha en bra och billig nybörjar overlock så rekommenderar jag Brother 3034D eller 4234D.
Jag har själv haft en 3034D. Jag köpte min från england. Var helt nybörjare, med följde en jättebra DVD. Jag tittade på filmen och hade lyckat trä maskinen och var i gång och sydde inom en halvtimme.
Den var jättetrevlig att sy på, det enda den fodrade var att man trädde den rätt.

Vill du ha det bästa tänkbara inom overlock är det Babylock som gäller. Helt suveräna maskiner. Dom är dyra i inköp men du får en maskin som verkligen är något extra. Med luftträdning och automatisk trådinställning.
Har nu en Babylock Evoution, som är helt suverän. Blir bara mer och mer förälskad i den varje gång jag syr. Det är en kombinerad overlock och covermaskin.
Jag skulle rekommendera Babylock Imagine som är en ren overlock.
vad kostar den från england det skall vara den som bandkantar,med en pressar fot man köper till .och förstås övriga sömmar jag tror den ligger på ca 19000:- här 6eller 8 trådig har fastnat i träsket vilken väljer man? hjälp med förslag tack
yandersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 16:22   #24
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Talking

Ska du köpa denna underbara maskin köp den på Skövde symaskiner det har jag gjort med min Babylock Enlighten. Det skiljer några tusen lappar men är du på den nivån så tror jag inte man bryr sig om det.
Köp på Skövde symaskiner där kostar Baby lock Evolution Wave 19.995:- och du får med 6 st pressarfötter som man verkligen har användning för värde 2,800:-.
Du får den snabbt fraktfritt och har alltid tillgång till support på telefon.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 16:42   #25
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag valde att köpa min Babylock Evolution i butik har i Sverige. Även om det var dyrare, så fick jag en jättebra utbildning på maskinen. Fick sitta och prova i butiken tills jag kunde maskinen. Och kan komma tillbaka och fråga om det är något. Hade jag skickat efter den från England hade jag sparat ett par tusen-lappar.
Det är guld värt och värt dom hundralappar man sparar skulle ha sparat på att köpa på nätet, särskilt när man köper en så avancerad maskin. Och det sparar mycket frustration och bekymmer längre fram.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 17:21   #26
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
Thumbs up Sänkt pris

Citat:
Ma-lou skrev: Visa inlägg
Ska du köpa denna underbara maskin köp den på Skövde symaskiner det har jag gjort med min Babylock Enlighten. Det skiljer några tusen lappar men är du på den nivån så tror jag inte man bryr sig om det.
Köp på Skövde symaskiner där kostar Baby lock Evolution Wave 19.995:- och du får med 6 st pressarfötter som man verkligen har användning för värde 2,800:-.
Du får den snabbt fraktfritt och har alltid tillgång till support på telefon.
Nu kostar den 12000 och man får fortfarande 6st pressarfötter med.
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 17:31   #27
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Var kostar Baby lock Evolution Wave 12000kr, länk?
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 17:37   #28
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
Läste fel

Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Var kostar Baby lock Evolution Wave 12000kr, länk?
Som dyslektiker läser jag fel ibland. Jag läste Babylock Enlighten Wave. Sorry
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 18:20   #29
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Thumbs up

Även vi andra kan läsa fel ibland. Gillar att du kämpar på och inte givit upp på grund av ditt handkapp.
Svaret på din fråga vet jag inte.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 09:15   #30
daggdroppe daggdroppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2012
Inlägg: 17
Smile

Jag har en huskylock s15 och är jättenöjd (inte den ts frågade om men andra frågade såg jag). Trådspänningen funkar fint förutom när jag kört med billigare tråd (det har alltså varit dålig tråd!) Den syr jämnt och fint, kanske lite högljudd och hoppig men det syns inte på sömmarna tycker jag. Men är å andra sidan inte jättehaj på ol. Men jag är nöjd.

Men hade jag köpt ol idag så hade jag köpt en som kunde sy täcksöm och coverlock. Men det får väll bli i framtiden.
daggdroppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons