Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-27, 08:03   #1
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Ny maskin

Husqvarna har tydligen kommit med en ny overlock som heter s15 - någon som köpt eller provkört den? Vad tyckte ni i så fall?
Om man nu sk aköpa overlock - är man då dum i tummen om man inte handlar från England? Fegheten kanske kan övervinnas med er motivation?!?!?!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 10:18   #2
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Jag köpte en s15 på Syfestivalen förra hösten. Nu har jag ingen jätteerfarenhet av andra overlock, men jag är verkligen helnöjd med denna! Enkel att förstå sig på, krånglar inte och syr perfekta sömmar.
Jag köpte min till mässpris 3495:-
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 10:26   #3
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Kollade precis med återförsäljaren här i stan (Kristianstad) och han skulle ha 3995:- för den. Känns som ett bra pris för en maskin som verkar täcka det mesta, dock saknade den täcksöm hahaha. Skämt å sido, måste kolla vad man använder täcksöm till så det inte är något man ångrar att man inte köpte en maskin med denna söm.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 10:33   #4
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Jag har inte saknat täcksömmen, ännu i alla fall. Om du läser tråden nedan kan du se hur du kan göra en fusktäcksöm, jag har testat och det fungerar jättebra!

http://www.sysidan.se/forum/showthre...ht=flatlock%2A

Det låter väl som ett bra pris?!
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 10:47   #5
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
TACK vilket bra tips. Tycker inte det är värt flera tusen extra för en söm, naturligtvis är det säkert fler fördelar på en dyrare maskin men det känns som s15 kan täcka mina behov.
Det ska vara en mässa i Malmö nu i september, undrar om den kommer på något bra mässpris då???
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 12:45   #6
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Nu har jag hittat den på symaskinswebbshopen för 3395:- och dessutom fraktfritt. Vill ha, vill ha och sambon tycker jag ska slå till så snart är jag nog med overlock - hurra!!!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 16:45   #7
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Vilket bra pris, då är det ju bara att slå till!
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-04, 11:24   #8
avsl09091600 avsl09091600 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 34
Så nu har jag gjort det.....
Beställt en Husqvarna s15 från symaskinswebbshoppen, ångesten och glädjen är total. Har precis legat 4 dagar pall i sängen i svininfluensan så jag tyckte väl att detta kunde vara en överlevnadspresent
Inget är som väntans tider....
avsl09091600 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-04, 18:56   #9
CamillaRH CamillaRH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 164
jag har också köpt en s 15 i dag. Har inte provat ännu men hoppas bli lika frälst som alla andra. Hoppas nu bara att jag kan lära mig använda den!!!!!
CamillaRH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 09:39   #10
avsl09091600 avsl09091600 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 34
Var köpte du din mojmoj och vad fick du betala? Ska man ju kanske aldrig kolla såhär i efterhand men man är ju nyfiken. Klart vi lär oss våra nya maskiner, det skulle ju finnas en dvd med instruktioner med i kartongen och så har vi ju alltid våra syvänner här på sidan som får stå ut med alla dumma frågor
avsl09091600 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 13:22   #11
CamillaRH CamillaRH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 164
Köpte min på BG sycenter i Malmö. Skulle kosta 4000 men fick den för 3295 eftersom man kan beställa den för det i Webshopen. Gillar den, går som ett spjut och fint blir det men har inte lyckats byta söm ännu
CamillaRH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-08, 16:30   #12
NinR NinR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 51
Jag har en s15, haft den sen i maj. Är mkt nöjd med den med tanke på vad den kostade (3295:-). Det enda jag haft problem med är att om trådrullen sitter för löst så blir sömmen jättekonstig. Men lite Gladpack runt trådhållaren löser det mesta.... Trådspänningen stämmer inte riktigt heller med rekommendationerna men det är ju bara att prova på det tyget man skall sy i just då så brukar det ordna sig.
Vilken söm är det du inte kunnat prova? Jag kanske kan hjälpa dig om du vill.
MVH Nina
NinR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-12, 19:45   #13
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Jaha då har man pillat och trätt och provkört det nya åket (Hq s15) men får absolut inte till det. Har dessutom redan brutit en nål fast jag bara provsytt 4-trådigt på en bit lakansväv. Översidan ser väl helt ok ut men undersidan ser ut som Jerusalems förstörele, där är det bara öglor huller om buller. Provade att justera trådspänningen på olika vis och då hittade jag att trådarna inte låg mellan trådspänningsbrickorna men det hjälpte inte att rätta till det felet heller så vad i hela friden kan det vara för fel.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 13:17   #14
gorilla_syr gorilla_syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 10
Jag fick inte heller till sömmen på min nya maskin (Pfaff´s motsvarighet till HQ S15) och fick då tipset av en klok person här på Sysidan att testa att rengöra mellan trådspänningsskivorna med lite tandtråd, och det gjorde susen.
gorilla_syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 13:25   #15
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Lilla klantiga jag var alldeles för hispig när jag skulle starta upp den nya maskinen och hade därför trätt ALLA! trådarna fel vid trådspänningsbrickorna. När väl detta lilla enkla dumma fel var tillrättat så sydde den som en liten änglaharpa.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons