Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-10-02, 19:38   #16
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Angående Firefox så kör jag det själv, och det har funkat bra att logga in. Ni som har problem kan testa ett par saker:
- logga in från förstasidan
- rensa "cookies", starta om webbläsaren och testa igen

Angående hur man ser vad som är nytt - om allt fungerar som det skall kommer ikon med ett öppnat brev synas på ämnen där det finns oläst, och rubriken står också i fetstil.

Smidigaste sättet att läsa nytt tycker jag är att klicka på "Nya inlägg" här överst. Om man har den listan och sedan inte vill läsa mer av det nya klickar man på "Markera forum som lästa" så nollställer man olästa inlägg-markeringarna.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 20:23   #17
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Jep, det där med att rensa cookies fungerar...nu är jsg också inne igen.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 20:48   #18
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jag använder inga tilläggsprogram i min firefox, inte än i alla fall. Jag har nyss installerat det på just den här datorn och svaret visade sig vara enkelt:

Jag hade glömt att ställa in att den ska rensa cookies när jag vill att den rensar "känsliga data". Jag rensade kakorna och vips så funkar det finfint igen!
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 23:30   #19
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Jo, det känns lite ovant så här i början men det är nog bara en vanesak.Men jag tycker forumet är snyggt.

Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 00:36   #20
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
har firefox och det var inga problem.

Men jag tycker nog att det är lite trist att layouten på sysidan nu är mer lik alla andra forum...

Lite tråkigare stilistiskt också...

Klart man vänjer sig, men jag skulle valt lite andra färger också. Det är så bleka färger på forumsidan att det ser lite - hur ska man säga- blekt (hihi) ut. skämt åtsido: Det är svårare att läsa när det är ljusa ikoner osv.... Ljust på ljus bakgrund....

Men som sagt, jag vänjer mig nog.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 08:39   #21
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Thumbs up Gillar sidan

Jag tycker sidan har ett bra utseende och tycker om förändringarna, trots att den är lite blek som andra också påpekat.Gillar "Nya inlägg"-knappen, där jag kan gå in och se alla inlägg när jag varit borta en längre tid. Då missar jag inget och och kan gå tillbaka så långt jag vill.

Senast redigerad av Zentibir den 2008-10-03 klockan 08:44.
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:09   #22
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Standardfärgerna i forumet ser ut såhär - håll med om att detta iallafall är bättre? :-)

Har vi någon duktig webbdesigner i medlemsskaran? En uppfräschning av Sysidans design är verkligen på tiden.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:14   #23
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
clindh skrev: Visa inlägg
Standardfärgerna i forumet ser ut såhär - håll med om att detta iallafall är bättre? :-)

Har vi någon duktig webbdesigner i medlemsskaran? En uppfräschning av Sysidans design är verkligen på tiden.

Usch ja, då är det bättre så här. Varför inte köra samma tema på den gamla oranga sidan. För det är väl den som ska frächas upp? Forumet tar ju sån plats på sidan så det är inte mycket kvar att fixa till.

Kan vi inte få göra olika förslag att skicka in och rösta på?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:24   #24
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag är en blå människa och älskar blått så jag vet inte vad jag ska tycka. Tycker egentligen varken bu eller bä. Det viktiga är att man tydligt kan se vad som händer på forumet och att det är lätt att navigera i det.

Något jag dock tyckte var kul med det andra forumet var födelsedagar. Tycker det vore kul om även sysidan kunde ha den funktionen Fast kanske jag är ensam om den åsikten?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:29   #25
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Färger

Bara för att kolla att vi pratar om samma sak - ser ni forumet såhär? Om inte är något galet.

Jag kommer faktiskt inte ihåg hur det såg ut förut - var var det mer färgglatt?
Bifogade bilder
 
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:34   #26
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag ser sidan så och JA, sidan var mer färgglad förr. Nu tycker jag att det nya rosa och oranga skär sig. Så bakgrunden bör ändras men det är vad jag tycker.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:37   #27
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Jag ursäktar mig med att jag är något färgblind, jag ser nog inte den rosa nyansen (eller kanske för att jag är man :-)

Kom gärna med förslag, det är jättebra.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:43   #28
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Men, ser du inte den rosa nyansen i forumet? Antingen är du eller jag färgblind

Ska den vara kvar så vore en klatschig vinröd nyans passa eller marinblå för den delen som bakgrund. Loggan är ju SYSIDAN så den är väl kvar eller?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:46   #29
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Har aldrig gillat det oranga på Sysidan, men samtidigt så har det blivit ett kännetecken för sidan för mig, så det ska nog vara där!

Jag skulle gärna vilja ha sidan med forumrubriker, alltså där de olika forumdelarna är listade lite mer uppstrukturerad. Tycker den är väldigt oöverskådlig.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:50   #30
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Oj oj jag tycker den är lite ljusorange tonad, men jag är nog lite tillvand som sett färgerna i vårt "adminläge" kanske. Men som sagt det kanske är läge att fixa till den gamla färgdesignen?
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
forumet

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons