Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2015-06-26, 07:36   #1
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Osmaklig annons

Gissar att sysidan inte kan påverka vilka annonser
som visas här till höger.
Men måste bara säga att annonsen.
"Du som har en aktieportfölj på 3 miljoner fixa pensionen på 15 minuter"

Känns som ett hån mot oss "vanligt folk"

Jag känner till många familjer/personer som dagarna före lön har helt slut på
pengar. Som sagt ETT HÅN!!

/ Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 09:46   #2
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Tips: klicka på det lilla krysset i övre högerkant och kryssa "Sluta visa den här annonsen"
Bifogade bilder
 
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 11:25   #3
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Bibbi kan trycka på krysset. Vad skall jag göra? En och en måste trycka på krysset?
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 11:31   #4
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Jag har kryssat bort den
och kryssat för den som olämplig.
Visste inte att det gick, men man lär hela tiden.

Hoppas många gör det / Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 21:17   #5
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
En annan aspekt i sammanhanget...

Jag kan förstå att många inte tillhör målgruppen för annonsen som nämns i denna tråd. Inte heller jag har några miljoner som ligger och skräpar och behöver investeras...

Jag tänkte bara ta upp en annan aspekt i sammanhanget. Om man har en website, som t.ex. Sysidan så är det inte så lätt att tjäna pengar på den. Medlemskapet har alltid varit gratis och de allmänna medlemsannonserna är gratis dom också. Det som Sysidans ägare kan få in pengar på är just annonser. Lite pengar kommer dom tillgodo genom att annonser visas på sidan och lite mer pengar får dom om vi faktiskt klickar på de annonser som visas på Sysidan. Det handlar om väldigt små belopp för varje klick men om det är många som klickar så kan det bli lite grand. Sysidans ägare har lagt ned väldigt mycket tid, möda och engagemang som vi medlemmar har glädje av alldeles gratis, och jag kan tycka att det är ok om dom kan få tillbaka något av detta monetärt.

Jag har varit, och är fortfarande, en glad och nöjd Sysidan-medlem sedan många år, och jag kan bara konstatera att tillgången till information och nyhetsflöde har ökat väldigt mycket på internet. Det finns mängder med bloggar, forum, Pinterest och Facebook m.m. - och inte bara på svenska. Hela världen kan man med lätthet nå idag. Kort sagt, jag hoppas att Sysidans ägare vill fortsätta hålla igång Sysidan, trots den ökade konkurrensen.

Det finns olika typer av annonser/marknadsföring som väcker mitt starka ogillande och det är annonser som t.ex. gäller miljöförstörande produkter, köttindustrin och alla företag vars affärsidé går ut på att direkt lura av människor pengar. Däremot helt oacceptabla annonser här på Sysidan vore ju sådant som hör sex-industrin till och det tror jag att Sysidans ägare har sett till att de inte får förekomma här.

Jag ville bara ge en annan vinkling som man kanske inte tänker på eller känner till. Ha det gott allihop! / Victoria
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 09:59   #6
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Bra tänkt Viktoria AB. Jag känner likadant. Och sen var det ju bra att veta att om det är någon annons man stör sig extra mycket på så går den att ta bort! Det visste inte jag heller att det gick.
Sysidan är en stor kunskapsbank som dessutom är sorterad och går att hitta på vilket är ett stort plus.
Sen är det bra att kunna ställa frågor även om det märks att aktiviteten skjunkit mycket senaste året. Men jag kommer vara kvar så länge sysidan består!
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 12:27   #7
katarinabm katarinabm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 41
Klokt Victoria!
katarinabm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 14:44   #8
monikaw monikaw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 351
Off topic men iaf. Egentligen så kan man ju tycka att det borde sjuda och bubbla här på sysidan med tanke på att många säger att intresset för att sy, virka och sticka har ökat. Kanske de bara inte har hittat hit ännu
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-04, 04:47   #9
Guppy Guppy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2021
Inlägg: 2
Mer annonser än innehåll.

Citat:
clindh skrev: Visa inlägg
Tips: klicka på det lilla krysset i övre högerkant och kryssa "Sluta visa den här annonsen"

Annonserna tar över hela sysidan. Kan man ändra på detta? Har klickat på annonsen täcker innehåll men det hjälper inte. Det kommer bara andra annionser istället. Sidan är mer eller mindre oanvändbar för mig i det här skicket för annonserna stör.
Bifogade bilder
 
Guppy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons