Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-02-08, 18:48   #1
nastro nastro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 2
Ändringar i grundliv till stor byst, Hjälp!

Hejsan.
Ja har sytt en del, och gjort egna mönster, men nästan endast till min egen kropp, vilken är strl 36 och har ganska så platt byst. Nu ska jag sy kostymer till en pjäs och har tagit lite vatten över huvudet, när jag nu gnuggar geniknölarna och fastnar vid förstoring av byst.
Denna person har väldigt kort livl. bak och väldigt lång livl. fram.

Någon som vet hur man gör när det är stora skillnader, små skillnader klarar jag men denna person har strl 50 i livlängd fram och strl 36 i livl bak!?

Jätte tacksam om någon har lite tipps, vad som helst, jag är desperat och svettig!
nastro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 09:11   #2
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Det finns något som kallas Full Bust Adjustment. Det används för att justera mönster för storbystade kvinnor. Standardmönster sägs vara gjorda för kvinnor med B-kupa, de som har större kupstorlek får välja för stor storlek och får därmed illasittande plagg. Det finns en massa tutorials på engelska. Här kommer en av dem, vet inte hur bra den är. Googla vidare själv.

http://curvysewingcollective.com/the...st-adjustment/

Lycka till!
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-03, 20:54   #3
nastro nastro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 2
Thumbs up Superbra lösning!

Detta är ju jätte längesen, men hade hela tiden tänkt tacka för tipset på sidan. Var helt uppe i att sy till en teaterföreställning så glömde säga att jag prövade mönsterändringarna och det funkade suveränt. Kvinnan som skulle ha överdelen som själv sytt mycket blev själv förvånad hur bra grundlivet passade.
nastro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 18:06   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Bättre sent än aldrig. Kvinnan som svarat dig har fått meddelande via mail att du varit inne på tråden. Dvs om hon har samma mailadress ännu.

Säkert har hon blivit jätteglad för att du tackar. Jag blev det fastän jag inte alls är berörd.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
mönsterkorrigering

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons