Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2018-05-19, 21:18   #1
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
Tunt tätt linne och tunn bomull.

Hallåj!

Efter ha stirrat blint på en massa hemsidor som säljer tyg utan att hitta något lovande, så är det dags att fråga här på Sysidan för lite hjälp.
Är på jakt efter ett tunt men helst också tätt vävt tyg i linne. Ska vara till luftiga klänningar och kjolar till sommaren. Lite sent, men bättre sent än att smälta bort hela sommaren!
Färgade skulle va trevligt men det verkar som jag får nöja mig med vitt eller oblekt för det är det närmsta jag hittat.
Bomulls och linne blandning går också bra.

Letar också även efter ren tunn bomull, fast denna glesare och kan se smått skrynklig ut. Tänk gasväv men inte fullt så tunn.

Så alla tips är välkomna .
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 14:54   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Hej, hej!

Vore bra hjälp om du kunde skriva upp vilka sidor du varit inne på då är det lättare att tillföra dig tips. Har du kollat här på Sysidann, under fliken Länkar om det finns något där?

tipsar dig om ett för mig favoritställe att handla tyger på i Paris. De har även nu öppnat en webbsida. De franska tygkvarteren är underbara där kan man fynda mycket. Här kommer länken till dem:

www.marchesaintpierre.com
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 21:41   #3
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Här fanns några men priserna var lite......
http://www.mabelli.se/linnetyger
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 03:10   #4
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
Hade kollat på länkarna här och även googlat. Efter lite mer letande idag så har jag iaf beställt lite tygprover från vissa som såg ut att kunna passa. Så man får se!
Kom även på att bomulls tyget jag tänkte på heter gauze på engelska. Eller muslin ifall man ska ha en tjockare variant. Så hittade lite av det från webbutiker i närheten så att säga. Sen en massa från amerikanska webbutiker i alla möjliga färger . Tygprover va dock lite svårt att beställa därifrån så blir mer att chansa men det såg lovande ut och va bra betyg från folk så när nöden kräver blir det till att beställa internationellt .
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 08:03   #5
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Tunt bomullstyg

det jag tánkte pà ár det tunna tyg man använder till dopklänningar. Den dopklánning vi har i familjen var min mormors brudklánning fràn början. Tunn, tunn bomull. Hittade efter lite letande en lánk fràn Aliexpress. Jag bor i Spanien och hár heter den typen av tyg gasa eller muselina .

https://es.aliexpress.com/store/prod...ceBeautifyAB=0

Finns nog pâ nármare hàll, men skickar lánken för att du ska se bilden
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 11:52   #6
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Citat:
strumpan skrev: Visa inlägg
det jag tánkte pà ár det tunna tyg man använder till dopklänningar. Den dopklánning vi har i familjen var min mormors brudklánning fràn början. Tunn, tunn bomull. Hittade efter lite letande en lánk fràn Aliexpress. Jag bor i Spanien och hár heter den typen av tyg gasa eller muselina .

https://es.aliexpress.com/store/prod...ceBeautifyAB=0

Finns nog pâ nármare hàll, men skickar lánken för att du ska se bilden
Det verkar som om att du har hittat nya länkar som inte finns med här på Sysidan. Kan du inte vara gullig och lägga in dem även här. Så får vi alla ta del av dem. Gemensamt bygger vi en bra sökmotor för alla våra behov. Tillsammans blir vi BÄST!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 15:43   #7
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
tunna tyger

Vet inte riktigt vad du vill att jag ska dela med mig av. Jag har t ex
https://www.ecosia.org/ denna som min sökmotor. Vet inte om ni kan hitta information om den pà engelska eller t om pà svenska. jag har allt utom Google Chrome pà spanska. Microsoft Edge pà spanska . Google Chrome pà svenska
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 15:45   #8
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
Det verkar som om att du har hittat nya länkar som inte finns med här på Sysidan. Kan du inte vara gullig och lägga in dem även här. Så får vi alla ta del av dem. Gemensamt bygger vi en bra sökmotor för alla våra behov. Tillsammans blir vi BÄST!
Vad vill du ha av mig. min sökmotor som jag har pà Microsoft Edge ár https://www.ecosia.org/ Google Chrome har jag pà svenska. men Microsoft pà spanska.
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 09:38   #9
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Du kanske redan har hittat vad du sökte men annars kan jag tipsa om en sida, Broarne.se
Kolla där, förr hade de olika lin o bomullstyger av den typen du letar efter.
Vid googling kan man skriva batist eller muslin så kommer det upp lite olika företag som har det.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 10:33   #10
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Citat:
strumpan skrev: Visa inlägg
Vad vill du ha av mig. min sökmotor som jag har pà Microsoft Edge ár https://www.ecosia.org/ Google Chrome har jag pà svenska. men Microsoft pà spanska.
Hej!
Jo, att du högst upp under fliken länkar går in. Väljer en tråd där det står Tyger webshop - Svensk, om det är en svensk webshop eller
Tyger webshop - Utländsk om det är utländsk.
Går in på den tråden. Då har du överst på sidan, högra kolumnen en text som står: >> Föreslå en ny länk. Klickar på Föreslå en ny länk och där skriver in den nya länk som du har hittat.

Då får vi alla tillgång till den och tillsammans bygger vi en fantastisk sökmotor för tyger t ex. För varje ämne som finns under länkar kan du föreslå en ny länk.

Det är jättebra!!! Jag hoppas att alla ni som hittat nya länkar lägger in dem här. Har inte många sekunder att föreslå.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
tunt linne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons