Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-29, 09:33   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Swap och allergi

En sak som slog mig just nu...
Tänk om min swapkompis är superallergisk mot pälsdjur och jag skickar med katt och hundhår?

Kanske man ska tala om att man är allergisk och att man har djur i hushållet när man anmäler sig

Onödigt eller inte, vad tycker ni?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 09:43   #2
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Hej Tua

Nej ingen dum fråga alls.

Frågan är bara hur man skall administrera det hela. Det är väldigt svårt att håll djuren borta från syrummet då vi har det som sällskapsrum ockå.

Jag tycker frågan är bra och vill gärna ha fler åsikter i frågan hur man skulle kunna lösa det hela.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 09:51   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tanken var nog inte att hålla djuren borta från syrummet det går inte för jag har provat.

Mer min tanke var väl att inte få en swapkompis som inte tål pälsdjur.

Exepelvis..
Tål ej pälsdjur och Har pälsdjur vid anmälan. Då kan ju swapmamma välja och välja bort kompisar.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 18:58   #4
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Nu brukar ju inte jag vara med och swappa. Men tyckte de var ett bra förslag. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 19:04   #5
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Tua!

Bra idé!
Då återstår frågan om vad som man skall göra om det blir en som inte tål djur som skall paras ihop med en som har djur bara för att det inte finns någon som passar? Uj vad luddigt det lät! Vad jag menar är att det kan ju faktiskt bli så att det blir ojämnt när man delar ut. Hur göra? Förslaget är jätte bra annars tycker jag för att alla skall ju få möjlighet att vara med i våra kuliga swappar!
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 20:11   #6
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Nu fick jag lite dåligt samvete. Jag har inte upplyst om att jag har hund och hoppas verkligen att ingen blivit sjuk av mina julpåsar. Mitt förslag är att man talar om i tråden att man har djur för då kan ju ens swapkompis höra av sig om det inte fungerar. Men det är inte helt lätt.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 20:32   #7
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
Ni är för söta!

Vilken omtanke om era medswapperskor Jag har själv pälsdjursallergi, men jag tänker så här: när jag får något swappat kan jag ju alltid tvätta det först INNAN jag använder det. Så det är ju inget stort problem för mig iaf.

Sen ska man ju vara VÄÄLDIGT allergisk om man ska få en reaktion bara för att djuret vistas i syrummet (om nu inte katten/hunden legat på tyget). Fast jag kan ju iof sig känna när min ena arbetskamrat haft hunden med sig till jobbet...
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 20:44   #8
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Det är en jättebra ide tycker jag, men visst får ajg dåligt samveta jag med för jag har två vovvar o en häst men hästen brukar ju inte vara hjälpreda i syrummet
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 07:05   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Ann1e skrev: Visa inlägg
Tua!

Bra idé!
Då återstår frågan om vad som man skall göra om det blir en som inte tål djur som skall paras ihop med en som har djur bara för att det inte finns någon som passar? Uj vad luddigt det lät! Vad jag menar är att det kan ju faktiskt bli så att det blir ojämnt när man delar ut. Hur göra? Förslaget är jätte bra annars tycker jag för att alla skall ju få möjlighet att vara med i våra kuliga swappar!
Jag tror att bara man är medveten om att mottagaren kanske är väldigt allergisk så kan man vidta åtgärder. Exempelvis att se till att djuren aldrig får komma i kontakt med tyget, vädra och skaka innan man skickar iväg produkten. Man kan helt enkelt vara extra försiktig. Det löser sig nog på slutet
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons