Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-21, 01:16   #16
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Japp mina maskiner är bra. Men 332 är bättre kvalitémässigt, hittills har jag inte sytt på en bättre maskin när det gäller att inte strula o att kunna sy på olika material+tråd+nål.
Men 919 är lättare att använda oh funkar bättre för mig rent ergonomiskt sett. Så den är min huvudmaskin medan jag tar 332 när jag ska sy på rejälare saker.

332 kan också vara knepigare för en nybörjare att förstå, men när man väl förstått, ja, den är ju ungefär som en industrimaskin utseendesmässigt, med utstående övre trådspänningsratt, och hål som man måste trä genom istället för att man bara hakar i. (men jag löser genom att klippa uptill nära spolen, och sen knyta nya tråden i det gamla och sen dra genom alla hål fram till innan nålen!) Men den har faktiskt nålpåträdare vilket är otroligt med tanke på åldern. Min är tyvärr ur synk, men jag har inte problem med att trä genom nålar.

Jag hade nylien haft problem med hoppstygn på min 919, men det beror nog mer på att jag använt "nya" material som är lite extra svåra t.ex. jättetätstickade tyger som är kvalité och det löstes med att använda rätt nål för nätt material. Med 332 har jag aldrig sådana problem... jag kan till och med sy med värsta gamla uddstötta nålen, och sytråd från 40-talet ungefär.

Pfaff har sjunkit i kvalité sen uppköpet av Husqvarna nån gång jag minns inte när.. 90-talet någon gång? Tyvärr har det blivit så. Jag har fått insiderinfo om det.

Men generellt var det bättre förr, men så är det med nästan allt möjligt...

Så av mina maskiner är 332 defintivt "top of line" maskin på sin tid (kostade några månadslöner att köpa dåtiden) och 919 typ "budgetmaskin" men inte lägsta segmentet, ungefär som de 3-5000 krsmaskinerna idag, men bättre kvalité. Men ofta, konstigt nog, är 332 billig att köpa. I mina ögon borde den kosta 20 papp allra minst om man jämför *kvalitésmässigt* med dagens maskiner. Men som kund är man tacksam. Kanske för att butiker vill sälja nya maskiner och för att kunder kanske är vana vid att gå raka vägen och köpa en ny ren fräsch maskin.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 21:45   #17
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
hoppas Kajsa Borg berättar om sin supermaskin NV-900 snart....
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 19:50   #18
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Brother NV-900 är den bra?

Hallå, "Kajsa Borg" motsvarar din nya symaskin förväntmingarna? vilket stygnssättningsprogram valde Ni? att brodyryta bara är 10 *10 cm kan väl kompenseras med att öppna bågen och flytta tyget om man är noggrann att passa in utan förskjutningar?
hela Sy Sverige väntar på din recension. var den så dålig at du inte vill logga in och säga eller var den så bra så du inte har tid bara syr och syr och syr...
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 19:54   #19
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ge henne lite tid. Recensioner skrivna inom väldigt kort tid brukar inte riktigt spegla hur det egentligen är. De mest sanna recensionerna kommer när man haft maskinen i ett par år och verkligen kört maskinen i 50+ timmar utan paus typ.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons