Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-04-21, 23:07   #1
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag har blovit med DC4100

Jag köpte en Jubilée, men jag fick nog ett måndags-ex så min gulliga återförsäljare bytte den till slut mot en DC4100, den är jätte bra, nu har jag inte det bästa att jämföra med, men jag gillar att den syr smidigt, min Jubilée hade en tendens att börja hoppa när jag gasade, det gör inte den nya.
Det enda jobbiga är att lära sig att där knappen för att backa låg förr, där finns nu en start och stopp knapp. Nu ska jag testa loss.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 10:17   #2
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Vad tråkigt med din jubilée, och jag hoppas verkligen att det var ett måndagsex, eftersom även jag nyligen köpte jubiléen.

Jag har i alla fall inte märkt av någon tendens till hoppstygn. Efter min förra maskin, där undertråden i regel trasslade var tredje sydd meter eller något. är jag otroligt nöjd med jubiléen. Jag har bara lyckats trassla en gång, och då var det jag som sydde in en knappnål under stygnplattan.

Denna gång när jag köpte maskin, köpte jag på ett ställe där jag inom ett år kunde byta till annan maskin ifall jag inte är nöjd, bara för säkerhet skull.

Lycka till!
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 10:52   #3
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Det låter klokt, så gör jag också.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 10:57   #4
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Ja, jag kollade på din blogg, och jag tror det var samma butik vi handlade i.

Jag inser också att de funktioner som skiljer dc4100 och jubiléen kanske vore en idé att ha. Samtidigt, när jag sydde för några år sedan, var min idé med den vanliga symaskinen att ha en bra basmaskin. Basmaskinen har vuxit i omfång sedan dess, men det känns lite som att "mycket vill ha mer".

Jag undrar, du skrev på bloggen att dc4100 kunde man programmera i sekvens. Kan man inte göra det med jubiléen? Det står att man kan lägga in 50 sömmar i minnet, iallafall...

Och visst piper jubiléen, men så länge undertråden inte trasslar och sömmarna blir grymt fina, klappar jag gullan medhårs och ler
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-23, 23:43   #5
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Det var nog någon större fel på min maskin, hela maskinen skakade ju om jag gasade eller så bara pep den till och stannade. Jag upplever DC4100 tystare. En anna nackdel när man kommer från Jubileen är att start/stopp-knappen ligger på samma ställe som backknappen på jubileen, men det är väl en vanesak.

Du kanske har rätt i det där med sekvenserna, jag sydde nästan aldrik dekorstygn, men det kan du nog testa. Hur som helst så är jag supernöjd, trots att jag sneglar lite på MC6600 med AcuFeed, jag provade den där foten för ekakt sömnsmån em gång och den var otrolig. Frågan är bara om det behövs... just nu är jag i alla fall jättenöjd.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons