Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-07-22, 09:44   #1
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Tygaffärer i Skåne

Jag åka till Skåne och jag undrar om ni har tips på tygaffärer där?
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 11:48   #2
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Gittes butik i rinkaby, stoff och stil Malmö, I Sösdala ligger det också én, Justinas tyger, Skylt fra 23.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 12:43   #3
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Stoff och Stil på Svågertorp söder om Malmö.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 21:24   #4
Chesssan Chesssan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 44
Jag tänkte passa på och fråga i denna tråden, det är ju lite liknande fråga. Om någon vet i vilka tygaffärer (i skåne) där de har mycket band, spetts, etc? För vad jag minns av Gitte´s så fanns det inte så mycket sådant. Och på stil o stoff var det inte heller så mycket. Och tygaffären där jag bor har inte heller så stor utbud...
Chesssan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 22:02   #5
troback troback är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 120
Det finns en symaskinsbutik i centrum i Kristianstad som heter Symaskinhuset - de har mycket band, spetsar, knappar, garn mm.
troback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 22:23   #6
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
I Åstorp finns det en tygaffär som har bra tyger. Den är inte så stor och hon har inte något jätteutbud, men hon har bra kvalitet på sina grejer. Hon syr själv upp alla sina kläder, för att visa kunden vilka möjligheter som finns med hennes varor, och de gånger jag har varit där har hon haft VÄLDIGT välsydda kläder. Har för mig att hon har gått sömnadsutbildning på universitetsnivå.
Affären heter Zannas syatelje och ligger på Torggatan i Åstorp.

Chesssan: vad jag minns har Zanna en del spetsar och band, men jag vet ju inte om du tycker att det är mycket eller inte...

Vad gäller Justinas tyger i Tjörnarp utanför Sösdala, så är de en outlet för hemtextilier. Läs mer på hemsidan www.justinas.se .

Och som tidigare nämnts, Stoff och Stil i Malmö. Har mer att välja på än vad som visas i affären. Bra priser och kvalitet på det mesta, massor av sybehör!

Gittes har mycket att välja på, men är rätt oorganiserad och med många tyger som har värmt hyllorna i alldeles för många år. Men letar man hittar man godbitar! Bra priser också.

Lycka till!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 12:09   #7
zigzag zigzag är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 15
Citat:
elise123 skrev:
Gittes butik i rinkaby, stoff och stil Malmö, I Sösdala ligger det också én, Justinas tyger, Skylt fra 23.
Justinas Tyger i Sösdala har mest inredningstyger, gardiner o annat. Ingenting till klädsömnad.Köpte frottehanddukar där till ok pris. De är jättesköna
zigzag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 12:46   #8
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Pfaff har en butik på Norra Skolgatan mitt i Malmö, och de har massor av tillbehör, en himla massa olika band t.ex. Spets har jag inte letat efter där, så det kan jag inte uttala mig om, men Stoff o Stil har ju...Å sen finns en synnerligen välsorterad Husqvarna-butik mitt i Lund, och det finns en sådan på Föreningsgatan i Malmö också.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 15:39   #9
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
I änelholm finns en som säljer bla.brothers symaskiner har hört att hon ska ha mycket band och annat...
En paralell gata vid triangeln i malmö finns en symaskinsaffär som säljer bla. janome han säljer mycket band och annat oxå. Jag vet bara att han heter Greger...
Husqvarna butiken på förningsgatan i malmö, nära konserthuset har oxå mycket att välja på.
Lycka till att göra stan....
Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 16:03   #10
JenJen JenJen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 2
Kolla in Killebergs Tygbod i Älmhult, gränsen mellan Skåne o Småland. Några hyllmeter med spets och band har hon - mycket knappar (hon har kommit över ett stort parti med orginal knappar ifrån 60 talet och framåt, vackra!) och framförallt mycket tyger till lappteknik osv. Bra priser!
JenJen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 00:38   #11
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Tack för alla tips. Nu hade jag inte bil, men jag kollade gula sidorna och åkte runt till lite affärer i Malmö. Har skrivit om dem i min blogg.

Det blev stoff och stil, irmas hus, svenska mönster och så åkte jag över sundet till stof 2000 vars tyger de brukar använda på Kreativa kvinnor. jag bloggade även om en del affärer i NY tidigare i år, jag ska nog göra så med de städer jag besöker, blogga lite om affärer jag gillar.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons