Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-07, 19:21   #1
adora adora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
frustration över en symaskin

Jag inser att ingen annan kan lösa mitt problem men jag är ganska sur. Jag köpte en Pfaff Classic Style Home av Söder Tyger i höstas. Anledningen till att jag valde den modellen var att jag ville ha en maskin som kunde sy automatiska knapphål. Tji fick jag. Knapphålen var jättefula, ojämna och oftast avslutade maskinen dem på samma ställe som man började. Så jag lämnade in den. I affären försäkrade de att det var ett enkelt fel att åtgärda å dum som jag är trodde jag dem. Så idag hämtade jag maskinen igen. Knapphålen är precis lika fula nu som när jag lämnade in maskinen!

Vad gör man? Till saken hör lite att jag bor i Nacka å måste släpa maskinen på bussen samt kånka hem den. Så det har varit ett mindre äventyr att lämna in den från början. När kan man kräva att helt enkelt få en ny maskin? Jag är så dålig på sånt här. Jag vill ju ha vad jag har betalt för.
adora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 20:41   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
SE till att prova knapphålen i affären .har du gjort prisis som instruktionsboken säjer. ingen maskin bruka göra fula knapphål om den är rätt inställd.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 20:58   #3
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Titta gärna på min tråd under "Kläder" om automatiska knapphål på pfaff-maskiner.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 21:26   #4
drkick drkick är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 1
Knapphål

Själv syr jag i alla knappar för hand,då är jag säker på ett bra avslut.Pfaff i all ära,jag föredrar gammla Qvarnan.Försök häva köpet
drkick är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons