Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-04-13, 19:05   #1
Amorvincitomnia Amorvincitomnia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2013
Inlägg: 6
Singer Simple

Har under ett års tid börjat sy mer och mer, o tycker det är jättekul.
Jag köpte för ca 6 år sedan en gammal mintgrön Husqvarna-symaskin som tyvärr slutade fungera. Då jag inte tyckte det var värt pengarna att lämna in den köpte jag en ny, en simpel gammal Singer som bara syr raksöm. Smidigt tänkte jag! O det var det, tills jag kom på att jag vill kunna sy i stretchtyger med stretchsömmar (vill sy kläder till dottern min).

Därför tycker jag det är dags att jag köper mig en vettig symaskin!
Har under flera månaders tid kollat runt vad man ska ha för maskin. Jag vill ha en maskin som uppfyller dessa krav:

*enkel att förstå och använda
*stretchsöm
*raksöm
*sicksack
*"billig"

Jag har då hittat en maskin som verkar intressant: "Singer Simple". Den finns i olika modeller, lutar lite åt 3223:an...
Någonstans läste jag att det är bra om pressarfotstycket går att justera och att det finns dubbla trådpinnar för att kunna använda tvillingnålar i. Jag kan inte utläsa om maskinen uppfyller dessa krav, och om inte, behöver jag dem för att sy babykläder, sittdynor till vagn och babyfiltar?
Har du erfarenhet av singer simple och kan hjälpa mig med råd om detta är maskinen som passar mig??
Amorvincitomnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-13, 19:33   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Du får vad du betalar för ska du köpa en ny symaskin bör räkna med att lägga minst 2500 kr. När du kommer upp i den prisklassen börjar maskinerna bli bra.

Köp inte billiga varuhusmaskiner, några kan fungera, men oftast är det skräp. Det finns inga reservdelar och symaskinsreperatörerna tar inte i med tång ens, det är tveksamt om det går att hitta pressarfötter och spolar till dom.

Köp kända märken, undvik dom billigaste modellerna.

Att ha en bra symaskin, gör att det är roligt att sy. En dåligt tar snabbt bort syglädjen.

En kraftig maskin är bättre än en med fler sömmar på.

Det är bättre att vänta och spara än att köpa något billigt. Till och med avbetalning är bättre.

Kolla in Brohters symaskiner. Dom är lätta att förstå sig på. Jag skulle rekommender Brothers inovis 10. Stark och superenkelmaskin som har det man behöver för nyttosömmand, dessutom en stegsknapphål (du ställer in maskinen för ett knapphål du vill sy, sätter knappen i foten och sedan är det bara att gasa maskinen stannar när knapphålet är klart, så har du ett perfekt knapphål).

Många skickar efter sina symaskiner från England. http://www.sewingmachines.co.uk/
Maskinerna är betydligt billigare där, maskinen brukar dyka upp på på vecka och ibland knapp det.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
babykläder, singer, stretchsöm, symaskin

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons