Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-13, 09:29   #1
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Prenummeration på Burda

Jag har tidigare varit prenumerant av Burda och som vanliga tidningar gick det att säga upp prenumerationen genom ett telefonsamtal.

Under julhelgen ringe en försäljare upp mig och erbjöd 2 nummer för 50:-, jag tog det, mest för att hon var så tjatig. Det kunde man ju lätt säga upp...

Har nu fått tidningen och tycker inte att den håller måttet. I dag ringer jag och vill avbryta prenummerationen. Först får jag vänta i 20 minuter på att de svarar på kundtjänst. Sedan visar det sig att nu måste man komma in med en skriftlig uppsägning postad per brev, dvs mail gäller inte.

Kan bara säga, aldrig mer Burda för min del och för er som ska ta en prenumeration hos dem kan jag bara säga, tänk att det är knepigare än man tror att komma ur den.

Senast redigerad av Pssst den 2009-01-13 klockan 09:46.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 10:26   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Håller helt med om fula och oärliga försäljare, har råkat ut för dom oxå.

Du kan säga upp burda på nätet. Gå in på www.minprenumeration.se/burda logga in med pren.nr som står på inbetalningsavin, välj andra ärenden, välj avsluta. Nappad på samma erbjudande men sa upp den oxå.
Fanns inget roligt alls i senaste numret så gör som jag brukar, lånar den på biblan.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 13:54   #3
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag håller med, blev också besviken och såg inte vad förändringen var, som försäljaren sa. Men den som ringde till mig poängterade faktiskt att jag skulle läsa hur uppsägningen av prenumerationen skulle göras.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 16:30   #4
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Konstigt för det är samma förlag som Allt om handarbete som ger ut den.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 10:31   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
jag har prenumererat på Burda i nästan 30 år.Använder ingen annan mönstertidning. Det har alltid fungerat.men sedan två år tillbaka har jag försökt få till en ny prenumeration, utan resultat. Jag har mailat och tjatat men jag får ingen.Tycker det blir för dyrt o krångligt att köpa dom styckvis. Jag har inte fått något erbjudande. Hur fick ni andra erbjudande om prenumeration?
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 11:22   #6
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Gå in på tidningsbutiken.se, där finns de flesta tidningar.
Bara ett "klick" så kommer den...... //B
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 12:00   #7
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Mig ringer dom så ofta att jag knappt hinner avsluta prenumrationerna mellan varven.
Rekordet var nog när tre försäljare ringde samma dag och erbjöd både Burda, Allt om handarbete, samt Kreativ stickning. Blev lite trött då särskilt med tanke på att jag redan hade en prenumration igång på Allt om handarbete.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 12:10   #8
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag sökte på burda fashion och hittade en länk för prenumeration av Burda på reasiten.se. Nu har jag fyllt i den så får vi se om det kommer något. Två nummer + gåva för 59 kr till att börja med.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons