Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-06-09, 12:56   #1
Marnie Marnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 10
Smile Likasinnade i Göteborgsområde ?

Hej!
Jag har nyss flyttat till Mölndal (Göteborg) och vill gärna komma i kontakt med såna som jag--som kan gå hela dagen i tyg-och stickaffärer, och har dussintals handarbetsprojekt på g (varav 11 ligger på vinden..), och som gärna vill dela sitt intresse under sällskapliga former.
Själv är jag 31 och för nuvarande mammaledig. Mest håller jag på med att sy och sticka, men är även intresserad av broderi. Jag vill gärna båda få ett forum att utöva mitt handarbete, samt att det vore kul att se vad andra håller på med. Vad sägs?

marnie@holo.net
Marnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-09, 16:52   #2
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Hej!

Jag är också på väg att flytta till Göteborg. Flyttar den 1 augusti och söker likasinnade. Vi skulle kunna träffas nästa gång jag kommer ner till gbg kanske? Ta en fika eller liknande?

Hälsningar Västerås-Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-12, 19:38   #3
Marnie Marnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 10
Träff

Hej Helen,

vad kul att få ett svar! Jag kan absolut tänka mig att ta en fika. Det kanske finns några andra här på forumet som skulle vilja hänga på?

Marnie
Marnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-12, 20:01   #4
AnnaT AnnaT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 32
Hej!
Bor i Stenungsund (5 mil norr om Gbg) men jobbar i Göteborg - och hänger gärna på. Är 31 och har två små gullungar som jag försöker sy och pyssla till när tiden räcker till. Har också ett antal projekt som är intryckta i diverse lådor och garderober men försöker nu ta tag i grejorna på riktigt.
har släkt i närheten av Kinna och åker titt som tätt dit och hälsar på samt lastar bilen full med tyger - Skroten är såå bra! En sån utflykt kunde kanske va nåt?

MVH
Anna Toresson
AnnaT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-13, 12:41   #5
Marnie Marnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 10
Thumbs up

Sign me up! Jag skulle jättegärna följa med till tygriket, har varit där en gång innan, men vi hann inte med alla ställen jag ville gå på och vi missade skroten! Har själv två barn, Moritz som är 3, och Siri som är 5 veckor. Det blir mest att jag syr till barnen, dels för att jag inte gillar barnkläderna i affären, dels för att det inte gör nåt om inte allt ser perfekt ut.

Men drömmen om att göra lite mer avancerade syprojekt finns kvar (typ lapptäcken) även om det känns som om det får vänta tills pensionen..

marnie
Marnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-17, 23:16   #6
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Jag vill oxå vara med!!!

Jag är 32 och mammaledig. Älskar att sy och pyssla. Hinner inte så mycket för tillfället.(Min lilla prins är 4 månader). Kan inte någon komma med förslag på datum!?

Annie
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-17, 23:50   #7
nadja nadja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 18
hej till alla
Jag bor också i Göteborg. Är gärna med på träfen.
Har några tips på tygaffärer här. Till barnkläder kan ni köpa tyg på Myrens (finns på Hisingen,Övre Husarsgatan och Sävenäs)dem har mycket annat också.
En annan jätte trävlig affär heter "Tygaffären" på Olskroken, titta i telefonkatalögen(de ska ha REA på måndag).Själv köper jag ganska mycket på båda affärer och är mycket nöjd
nadja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-18, 07:58   #8
ArdnaS ArdnaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 11
Hallojsan, låter intresant med likasinnade i området.
Bor själv ca 4 mil från gbg i Sjövik, men jag har bil, så att ta mig till stan är inga problem!
Har inte så mycket folk, jag umgås med, då jag är "nyinflyttad" (sen 3 år tillbaka , eerh) Well, har själv en liten dam på 14 månader som får det mesta uppsytt till sig, men jag syr även kläder till mig själv! =)Att träffas, några stycken & sammankopplas till en resa till t.ex tygriket verkar jätte intressant!
MvH
Sandra
ArdnaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-18, 08:57   #9
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99

jag bor utanför göteborg (alingsås), men jobbar i göteborg, jag kan hänga med på en fika oxå
är 31 år med tre barn på 12, 11, 5 år så dde är inte lika små som era, älskar skroten och tygaffären// nilla

Senast redigerad av nillas den 2005-06-18 klockan 09:00.
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-19, 22:04   #10
Marnie Marnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 10
Träff innan sommar

hej,

vad sägs om att träffas innan alla försvinnar på semester? Vad funkar bäst för er, kvällar, dagar eller nån gång på helgen? Har nån ett förslag på ett bra ställe att träffas på?

marnie
Marnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-21, 13:05   #11
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Träff/fika för likasinnade

Hej!

Jag ska till Göteborg den 12 juli. Då ska jag på arbetsintervju just i Mölndal tror jag det var. Sen skulle jag igentligen åka hem till Västerås på söndagen den 17:de men nu kanske jag ska börja jobba på det där jobbet redan i Juli så jag blir kanske kvar i gbg tills jag flyttar dit. Flyttar då någon gång den 23 Juli eller den 1 augusti flyttar jag i alla fall på heltid till gbg. =O)

Men någon gång där strax efter den 12:e kanske vi kan ses nånting? Eller blir det för sent?

Mvh Helen

Senast redigerad av Hellebelle den 2005-06-21 klockan 13:09.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-21, 13:12   #12
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag hänger gärna med på en träff. Jag är lite äldre än er andra och har barn i er ålder, men skulle tycka att det vore kul ändå. Intresset för tyg och sömnad har vi ju gemensamt. Jag jobbar på dagarna så helg eller kväll passar mig bäst.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-21, 16:06   #13
Akinnan Akinnan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 81
Thumbs up Bor i Göteborg!

Hej! Vad roligt! Jag bor också i Göteborg. Går konstskola och mitt stora intresse är konst och textil. Vore jätteroligt att byta erfarenheter med er. Ni är säkert mycket proffsigare än jag. Jag är egentligen skitkass på handarbete, men jag vill lära mig mer. Håller just nu på med ett projekt tillsammans med andra konststuderande där vi ska försöka sälja design till vanligt folk på Avenyn. Det är i sin linda, och jag har inte sytt ett enda plagg ännu. Hjälp! Allt finns i huvudet. Det ska bli barnkläder bl a för min del. Var och kollade på en Overlock idag och är ruskigt nära att med min kassa studentekonomi köpa en på avbetalning. Vad tror ni om en Huskylock 905 för 5890:-?????
Akinnan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-21, 18:38   #14
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99
Re: Bor i Göteborg!

Citat:
Akinnan skrev:
Hej! Vad roligt! Jag bor också i Göteborg. Går konstskola och mitt stora intresse är konst och textil. Vore jätteroligt att byta erfarenheter med er. Ni är säkert mycket proffsigare än jag. Jag är egentligen skitkass på handarbete, men jag vill lära mig mer. Håller just nu på med ett projekt tillsammans med andra konststuderande där vi ska försöka sälja design till vanligt folk på Avenyn. Det är i sin linda, och jag har inte sytt ett enda plagg ännu. Hjälp! Allt finns i huvudet. Det ska bli barnkläder bl a för min del. Var och kollade på en Overlock idag och är ruskigt nära att med min kassa studentekonomi köpa en på avbetalning. Vad tror ni om en Huskylock 905 för 5890:-?????
varför inte köpa en begagnad att börja med... det finns bra för 2500:- visst de kanske inte är lika fina som en ny, men din nya blir snabbt begagnad oxå //nilla
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-21, 20:12   #15
Akinnan Akinnan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 81
Likviditetsproblem

Det är nog mest för att jag har svårt att betala så mycket kontant... Har du någon maskin som du vet är bra och brukar finnas på beg marknaden, så får du väldigt gärna tipsa mig.
Akinnan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons