Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-05-26, 18:59   #1
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
e-bay?

jag som inte är så haj på internet, har lyckats vinna några bud på e-bay. det har fungerat jätte bra & jag är nöjd med produkterna.

Nu till problemet...
Mina bud registreras inte längre!
vet inte varför. jag skriver in bud samt visa nr osv. men de registreras inte längre.
Vad göra?
någon annan som varit med om detta?

Tacksam för svar!
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-26, 20:17   #2
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Det första som slog mig: är du inloggad?
Annars vet jag tyvärr inte då jag inte har nåt konto på e-bay (ännu).
/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-26, 21:20   #3
lisbet lisbet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 27
Hej

Jag har också handlat en del på e-Bay, hade turen att vinna ett bud bara häromdagen.

Vad är det som inte fungerar? Du säger att det är dina bud, men för att lägga dem så behöver man väl inte ange ett visa-korts nummer... Är det kanske själva betalningen efter att du har vunnit budet som inte fungerar?

Jag har ett paypal-konto kopplat till mitt e-Bay konto och det har jag använt för att betala mina "vinster". Det har fungerat otroligt bra. Men det verkar fungera lite olika beroende på vad man har angett för typ av e-postadress. Har man inte angett en godkänd adress (typ hotmail, msn) så måste man ange ett kontonummer för att få sitt konto att fungera.

Hoppas du lyckas lösa det.

/Lisbet
lisbet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-27, 10:54   #4
HankOlsen HankOlsen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 58
Vad har du för web-läsare?
Vad är det som händer?
Är det när du lägger bud på nya saker eller är det när du ska betal för något du vunnit?

Jag hade ett tag problem med Internet Exploder, varje gång jag försökte göra nåt på Ebay (och en del andra siter) så hamnade jag på en sida som bad mig logga in. Men varje gång jag loggade in fick jag ett felmeddelande. Det hade nåt med cookies och säkerhetsnivåer att göra som jag aldrig fick ordning på.

Nu använder jag Mozilla Firefox istället, som jag tycker funkar bättre.

Vet inte om det hjälper dig nåt, men beskriv gärna lite mer vad som händer, vilka meddelanden du får osv när du försöker lägga buden.

/Henrik
HankOlsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-28, 20:02   #5
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
jag måste logga om...

men även då så går inte registreringen in, (vissa måste man tydligen "confirm your Visa card" innan man budar för att man har nått en viss "limit") trots att jag har pay pal. men när jag gör det så slår den änå ifrån 98% av 100

en till fråga..
Kostar det att sälja sina grejjer på e-bay.com (verkade så, men jag blev snurrig av att läsa all text)
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-29, 13:31   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag har ingen aning om vad du pratar om, men det där med limit har jag sett. Men det är ju först när du kommit så långt så du ska betala. För att få betala mer än $25 eller vad det kan vara måste man "verify" sitt kort, Då dras $1.95 och på loontoutdraget får man ett nummer som man ska gå tillbaka till PayPal och ange. Då får man ett tillgodo på $1.95, så det kostar inget. Men det är så att de ska vara lite säkrare på att det verkligen är kortinnehavaren som anmäler kortet (en bedragare måste ju komma åt kontoutdraget också för att man ska få handla för mer än limiten.)
Kan du lite klarare berätta vad du gör och när du får problem. Och vad du får för meddelande.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons