Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-07, 20:26   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
nytt år nya projekt UTMANING!!

hoho nu får ni vakna!
det är ju baske mej nytt år o vi går mot ljusare dagar för var dag, några fler kreativa stunder dagligen.

så vas ska vi hitta på för några kul projekt för nu kommer Pulvertrolls brodyr utmaning!

Jag utmanar DIG just DEJ, vare sig du är helt ny på maskinbroyr, eller du jobbar med maskinbrodyr att ta på dej en helt ny utmaning.
och visa upp resultatet i en bild, eller flera.
det kan vara att brodera på ett material du aldrig trodde skulle gå, göra din egen första stygnsättning. delta i en brodyrswap, göra ditt första inthe hoop projekt, eller din första flerhoopning. eller bara första gången du kombinerar i hop brodyrer. det finns inga regler eller begränsningar, du bestämmer bara du provar nått nytt

det kan vara vad som helst, men det ska vara maskinbroderat och något du tänkt prova men aldrig har gjort.

så kom igen nu låt geniknölarna arbeta o ta dej för en utmaning, resultatet är inte så viktigt, det viktiga är att tänja på gränserna o växa med maskinen. för den som nyss köpt en maskin kan det vara en stor utmaning att bara brodera det första alstret..

det är roligt om man skriver en beskrivning på projektet, hur du gått tillväga och såklart en bild.

så nu vill jag veta vilka som antar min utmaning, du behöver inte ens ha klart projektet i huvudet. det räcker med att du känner "JAG SKA VARA MED"
det gör absolut inget om flera gör samma utmaning, det är oviktigt, du ska utmana dig själv till att prova nått nytt..
sätt fart på geniknölara
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 20:40   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Vilken bra ide. Jag har lagt av mig lite på broderi fronten då jag oftast har ont om tid och vill då att det ska gå snabbt. Då är det enklare att sy utan att brodera trots att jag älskar kläder med broderi på.
In the hoop låter lite kul. Har aldrig provat så det kanske jag skulle prova. Låter som en kul utmaning. Var hittar man roliga sådana? Var långe sen jag surfade efter broderier.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 23:40   #3
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Visst vill jag! jag har bara utmaningar framför mig eftersom jag är så ny på maskinbroderi. Men någon tidsgräns vågar jag mig inte på, det finns stora krav på mig från andra håll också.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 07:12   #4
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Ja, jag vill vara med. Det var en rolig idé. Frågan är bara vad jag skall göra... det får jag klura på.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 07:58   #5
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Jag behöver nog anta utmaningen för att komma vidare. Jag har fullständigt fastnat i redwork. Det är så fascinerande att stygnsätta gamla fina hus från förra sekelskiftet Och även föremål i gammal järnvägsmiljö. Drar mig för att börja på något nytt för det är lite trögt att lära in. Om några veckor när jag jobbat färdigt.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 08:30   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
men vad kul att ni är på!
vet ni man behöver inte vara klar om en vecka. det tar lite tid att få inspiration, man ska planera o sedan utföra projektet.

utmaningen är för att stimulera geniknölarna och komma vidare i maskinbrodyrens magiska värld. det ska ge kraft inte ta..
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 21:23   #7
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Jag har fastnat för att stygnsätta egna in the hoop broderier. Har redan broderat en del, men jag är ute efter en annan lösning. Ska fundera vidare runt det, och klura ut hur jag vill ha det.

Att fundera ut lösningar är lika roligt som att stygnsätta, jag kan fnissa hejdlöst åt mina tidiga alster. Men det är ju bara genom övning och erfarenhet som man kommer vidare. Så nu ska jag fundera vidare på mitt in the hoop-projekt.

Helt klart en kul och spännande tråd du har skapat Pulver Troll
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 10:54   #8
moniq moniq är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 48
Jag vill också vara med. Är i stort sett helt grön på det här. Men det jag allra helst vill kunna brodera är schabrak ! Finns så många hästtjejer i stallet som jag skulle kunna glädja då
moniq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 12:23   #9
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag vill också vara med.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 13:52   #10
sixten68 sixten68 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 35
Jag vill oxå var med
sixten68 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 15:33   #11
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag gjorde mitt första paper-piecing mönster istället. Inte broderi... men räknas det? Har inte kommit på någon bra broderiutmaning.

Eller jo, precis NU när jag skrev detta kom jag på vad det är jag skall göra!
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 18:09   #12
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hahaha nää det räknas inte även tråts att den var hur cool som helst, personligen är jag hemskt nyfiken på vad ni ska hitta på allihopa
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 21:49   #13
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Jag gjorde en monsterutmaning strax innan jul. Räknas det ?
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 10:06   #14
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
det viktiga med utmaningen är ju att komma vidare i sin brodering, att hela tiden sträva efter att lära sig nya knep o möjligheter.
jag försöker hela tiden hitta nya sätt o nya vägar för att maximera det jag gjort innan. men känner du dej nöjd så är det jättebra tummen upp!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 15:27   #15
Misty Misty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 15
Hej!

Jag hänger också på. Jag har en megabåge som jag aldrig vågat använda, så det blir min utmaning att se till att den kommer till användning.
Misty är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons