Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-01-18, 21:03   #1
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Lite nyfiken på era alias...

Jag har fått en brokig samling bekanta på nätet under min senaste barnledighet . Det var efter att Elsa (nu ett och ett halvt) föddes som jag av en händelse hamnade på olika sybloggar och så småningom hittade sysidan. Det har resulterat i att jag vid matbordet plötsligt kan börja prata om "znok", "gekko", "lilofant", "strömming", "Gumpan" eller någon annan sykuf, som min man kallar det . Tur att man har några vanliga Anette, Helena, Henrik och Åsa också...

Jag blir lite nyfiken ibland - blir inte ni det? Varför heter ni det ni heter?
Själv heter jag Memmel av den enkla anledningen att min son heter Emil och kallade sig själv för Memmel till en början. Det är för övrigt också en del av loggan på mina kläder, som jag syr till barnen.

Nu är det åter till jobbet (ska hålla föräldramöte på torsdag, så det är lite att göra inför det). Skönt att kunna ta en sysidan-paus...

Må så gott!
Hälsn. Anette... eller Memmel
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 17:03   #2
Kurenai Kurenai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 18
Jag älskar Japan så jag ville ha ett japanskt namn och valde därför Kurenai som är japanska och betyder karmosin (crimson på engelska). Tog det av flera anledningar, rött är en av mina favoritfärger (syns om inte annat på mitt hår...), det är namnet på en tuff och vacker ninja i anime serien Naruto, det är en mycket bra låt av det japanska bandet X-Japan och så tycker jag det är väldigt fint...
Kurenai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 18:19   #3
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Jag heter Eva och på rövarspråket blir ewowa, sedan blev det bara wowa och det heter min hund också
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 20:25   #4
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Jag heter Agnetha i verkliga livet men här heter jag Koocachoo vilket är en låt av min stora idol Kylie Minogue. Ingen bra låt egentligen men jag gillar namnet. Mitt bloggnamn är något annat och eftersom man inte får marknadsföra sig vågar jag inte skriva ut namnet här.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 17:40   #5
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Jag heter helt enkelt Helene B...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 20:43   #6
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Vårt hus heter Berga
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 09:10   #7
graystone graystone är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 117
Alla alias jag kunde komma på var upptagna när jag skulle försöka skapa ett konto på en site jag inte minns vilken det var. Till slut blev det Graystone, för att jag bodde på Gråstensvägen då. Sedan har Graystone följt med till diverse ställen.
graystone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 11:52   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tua för jag heter Turid och älskar delfiner därav delfintua
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 18:41   #9
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag blev Leningrad en gång i tiden av min stora respekt för det ryska folket och att de befriade Europa från nazismen en gång i tiden.
Idag är det få som vare sig vet detta, eller vill veta varför jag på andra forum antigit nicket Soundbrigade, vilket var tänkt att vara namnet på en firma jag ville starta.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 10:57   #10
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Mitt namn Shania har jag tagit efter min hund som jag hade en tid. En underbart vacker och snäll rottweiler som jag döpte till Shani. Var tvungen att placera om honom. Saknar honom mycket. Till hans namn la jag ett a, därav Shania.
Ha en bra dag
Shania (Barbro)
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 18:46   #11
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag heter Chery därför att jag i mina tonår kallades för Cherie av min dåvarande pojkvän. När jag sedan gick datorutbildning och vi skulle lära oss utifrån ett låtsasföretag så hade jag återupptagit kontakten med denna killen. Han förslog då att kalla företaget för Chery design. När jag sen gick företagsutbildning var det tänkt att företaget skulle heta Design Chery. Nu blev det tyvärr inget företag, men namnet har jag behållt i allt jag gör på hobbynivå, eftersom folk förknippar mig med det namnet och jag trivs med det. En bekant sa en gång till mig att om man googlade på det namnet så skulle det säkert komma upp en massa snusk, men när jag googlade så visade det sig att det enda som kom upp var ett bilmärke.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 19:17   #12
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Åhå, då är vi två icke-företagande företagare ...
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 20:05   #13
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Om du menar utbildade utan företag, så ja. Jag kör endast på hobbynivå och säljer ingenting via nätet t.ex. Det enda tillfälle som jag får in pengar är några hundralappar på julmaknad en gång om året, men det får duga. Knappast frågan om försäljning i större utsträckning.Jag gör det för att det är kul, och för att mina händer behöver tränas.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 22:13   #14
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag heter Jimipe efter vad mitt namn (Helena) blev i det hemliga språk jag och några av mina kompisar skapade i lågstadiet. Om man bara flyttar varje bokstav ett steg i alfabetet så går de flesta ord inte att uttala. Med den här metoden gick det faktiskt att prata. Efter några års internetkarriär började jag använda Jimipe som jag sedan fastnade vid och har använt sedan dess.

Min lillasysters namn blir för övrigt Ymsole. Oerhört vackert enligt mig.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 10:43   #15
graystone graystone är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 117
Jimipe - heter din syster Ulrika?! Jag kunde ju inte låta bli utan måste ju naturligtvis försöka knäcka ert hemliga språk ;-)
graystone är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons