Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-02-21, 20:55   #16
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
den funkar bra!!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 22:41   #17
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Jag har dubbla ramar.
I den ena har jag klistrat fast vanligt mycket tunt semskinnn.
Men det är inta alltid bra. (det blir för trångt ibland)
Då väljer jag ramen utan.
Så för mig känns det bra med dubbla ramar.

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 16:10   #19
Persingen Persingen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 63
Hej P-trollet,
nu har jag tvättat jackan på 40 grader, centrifugerat och torktumlat.
Ändå tycker jag att brodyren är ganska stel. Annars blev den ju ur-tjusig tycker jag, om man får skryta lite själv. Kolla själva.
Obs. Jackan har ej strukits ännu.

Anders
Bifogade bilder
 
Persingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 16:36   #20
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Å så fin det blev.
Broderiet är både tjock och fyller hela utrymmet. Då blir det stelt, det motsvarar ju ett ganska så tjockt lager tyg, som lagt på.
Kanske ett hade blivit lite tunnare om du använt vattenlösligt och sytt broderat lite glesare. Fast då hade det inte blivit fylligt. Det är en avvägningsfråga.
Jag skulle använt vattenlösligt för jag gillar inte mellanlägg på kläder, villa ha så mjuka broderier som möjligt. Men det finns ju olika skolor om detta, man kan göra på olika sätt att komma fram till ett resultat.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 18:08   #21
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hej Anders
BRA jobbat, att det dragit sig lite beror på att backingen är för klen, men som du säger det ser mest ut som en skuggning. det är en enorm skillnad att brodera med en hem brodyr maskin o en industrimaskin, det är lite mer krafter där i..
att brodyret är lite tjockt, ja det är synd, men heldre det än stygn som inte håller för slitage, det blir bättre kvalitet och det är det viktigaste när man arbetar med brodyr!.
jag använder en ultra tunn undertråd eftersom jag ofta broderar schatteringar i upp till 6 lager o ändå vill ha mjuka fina brodyrer, induktas undertråd är för tjock i mitt tycke. min jag har är typ hälften så tjock. samt att jag fixar till undertråds spänningen lite.

jag tycker brodyret på en jeans jacka är skitcoolt, tycker du ska vara stolt över ditt jobb, det var en tuff utmaning
Tummen upp från mej!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 18:38   #22
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Indianbroderi

Jättesnyggt, har ocksà broderat pâ en jeansjacka men inte alls sâ mânga stygn. Jag använde vattenlösligt
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 19:53   #23
Persingen Persingen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 63
Er positivitet och snälla ord inspirerar mig, tack för det.
Ni skriver om vattenlösligt, jag har det materialet på en ganska smal rulle ca.30 cm som följde med maskinen. Det är ju så jäkla tunnt, då måste man väl ändå spänna upp tyget i en ram, eller hur?


Har någon en beteckning på en tunnare undertråd så jag får prova, jag skall köra en till Indian? Jag använder helst färdigspolad på papp bobbin.(Varför vet jag inte - rek. from Indukta)

Ett litet foto berättar mer än tusen ord, och jag är säker på att man får bättre svar, så börja ta en liten bild på era projekt ihop med er rådfrågning. Vi har ju svenska eliten i maskinbroderi och stygnsättning att tillgå här i forumet. Det är ju fantastiskt.

Tack alla
Anders
Persingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 20:25   #24
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Anders
jag tror inte det kommer funka för dej med en 12 nålars industri maskin med vattenlösligt inte ens fabric varianten. det är lite tryck i din maskin så att säga, min egen lilla industrimaskin är ju på sandlåda nivå i jämförelse.
om du skickar mej din adress kan jag skicka nån bobbin till dej så du får prova, men jag kör med höghastighets bobbins på plastspole
Med vänlig hälsning
Pulvertroll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 22:07   #25
Persingen Persingen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 63
Tack snälla du, men jag har fått tag på en tunnare tråd jag skall prova.

Anders
Persingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 12:45   #26
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
jamen det är ju toppen! en tunnare undertråd gör enormt mycket för brodyr kvaliteten!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 14:34   #27
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det finns vattenlösligt av olika kvaliter. Har köpt sådant som är tunnt och sladdrigt, men det finns bättre kvalitet. Det jag skickar efter från M-broderting håller bra kvalitet. Jag köper både det som ser ut som "vlieslin" och "plasten". Plasten finns två olika tjocklekar. Jag använder den som är tjockast. Båda går att limma på med spraylim, bara man inte tar för mycket.Och det behövs heller inte mycket för att fixera ett tyg i ramen.
Till kläder använder jag vattenlösligt, för jag gillar inte hårda broderier tjocka broderier, jag vill att broderiet ska följa tyget och inte leva sitt eget liv.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons