Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-12-07, 16:05   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
del 1 var ju inte så svårt??!!

japp nu är det julklapps verkstad här hemma o jag har råkat måla in mej i ett hörn..

vi har fått blivande hästägare i stallet, ni vet sådanna som såver, skriker äter o gör i brallan :-)
o de önskade sig såklart nått som inte lät helt aptitligt i mina öron "drägglisar" ??

att stygnsätta lite favorit motiv var ju bara trevligt, att välja tyg lika så, men herre gud nu ska man ju få till formen på en 3 kantlig liten lapp på ett barn som skall drägglas på. jag som kan göra vad som helst för att slippa hålla i ett barn, har ju ingen aning om hur stort dräggel tyget ska vara, inte heller hur stort motiv man kan få plats på den lilla dreggel stopparen?

så snälla ni maskinbroderande småbarn mammor, mor eller farmorar, hjälp ett stackars förvirrat Troll som ger sig ut på helt okända jaktmarker
den ena är typ 3 veckor o den andra är typ 8 månader o dem ska ju vara lagon på julafton.

om jag tänker trikå är jag rätt ute då?? jag gillar ju att brodera på trikå, o det är mjukt o skönt så jag kan tänka mej det under hakan, fast jag vet ju inte om det är dräggel praktiskt.

jag har klurat ut att man behöver en framsida o en baksida så att brodyret inte river den blivande hästägaren på hakan så den inte blir klen o känslig o vänder hästsporten ryggen!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 18:59   #2
Marieberg Marieberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 71
Kan inte svara på din fråga, men jag blir så glad av din positiva syn och glada attityd, att jag inte kan låta bli att försöka svara på din fråga. Mormor och farmor som jag är vet jag vad dregglisar är men har aldrig sytt. Trikå på ena sidan och tunn frotte på andra sidan.
Du höjer sysidan med dina glada och positiva inlägg, man blir glad av att läsa dem.
Marieberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:02   #3
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Trots att jag har små själv har jag faktiskt aldrig sytt några dregglisar... men det finns gott om mönster på nätet så jag kunde inte låta bli att iallafall bidra med en länk så att det händer något här på sysidan!

http://idasmirakel.vimedbarn.se/cate...na-dregglisar/
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:12   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Här var en lång diskussion i dregglisämnet http://www.sysidan.se/forum/showthre...light=dregglis
Har inte heller sytt dregglisar men om jag förstår det hela rätt så har man trikå på ovansidan och fleece på undersidan. Fleecen är väl bra för det släpper inte igenom det blöta så fort.
Hittade en sorts beskrivning här också http://miniminglare.blogspot.se/2011...rybandana.html
Mina allra bästa lyckönskningar i detta projekt
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:15   #5
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
tack era godingar för hjälp o stöttningar
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 17:03   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
det gick!!

det blev till 2 stycken "dräggeluppsammlare" de blev ju tom lite gossiga, fast jag tänkte mer på halsduks snibbar när de blev klara, synd nog slog jag in dem innan jag kom på att ni kanske skulle velat sett dem, men TACK tjejer för hjälpen!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 17:22   #7
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har sytt dregglisar och använt trikå på ovansidan och plastad frotte på undersidan
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons