Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2016-06-02, 12:15   #1
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 410
Blev frågeställaren hjälpt?

Jag har noterat att frågeställare inte alltid avslutar sin egen fråga med någon kommentar, även efter att många användare engagerat sig, så att får veta att det aktuella problemet verkligen blev löst av föreslagna åtgärder.

Det skulle ju kunna hjälpa någon annan vid ett senare tillfälle och man behöver inte ställa exakt samma fråga igen.

Mitt förslag är att åtgärda detta med att det skulle vara obligatoriskt för frågeställaren att "avsluta" sin öppna fråga när användbara förslag på lösning införts genom en "knapp" eller liknande: "Problemet löst" med möjlighet till slutkommentar.

Skulle det inte gå att fixa elektroniskt, så tycker jag att det bör läggas in något om detta i Sysidans "uppförandekod/regelverk", dvs frågeställaren bör meddela att problemet är avklarat och ärendet avslutat för stunden.

Därmed behöver dock inte ärendet/temat låsas i det aktuella forumet utan vara öppet för närliggande frågor etc. vid senare tillfälle.
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 17:16   #2
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag kan tänka mig att lägga in det som ett önskemål snarare än en regel i regelverket.

Det går också att lägga in önskemålet i notisfältet ovanför forumet det kan jag göra ganska enkelt.

Dessa två åtgärder kan jag åtgärda ganska snabbt.

Den som svarar i forumet kan också be frågeställaren återkomma och meddela om den blev hjälpt av svaret om det känns viktigt.

Jag håller med att det är till större nytta för fler om man ser ifall problemet blev löst eller ej med den hjälp man fick.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 13:34   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Jag instämmer med dig. Dessutom tror jag att fler skulle svara än idag. Har också känt mig trött när jag aldrig får feedback. Brukar be om att personen återkommer, det sker i varierad utsträckning.

Det är en del av lönen för den som engagerar sig och svarar och även för att kunna hjälpa andra som ni även skriver. Att få en respons.
Antagligen är det så att de fortsätter med sitt projekt och sedan glömmer de bort att svara. Brukar tänka... Tja, då kanske det hjälpte... eller inte...?? Instämmer med att det är lite av gott
uppförande att Tacka. Skriva Tack för hjälpen eller Tack för er hjälp, det funkar tyvärr inte. Så är jag uppfostrad.

Vore jättebra om det kom ett mail eller något som påminner.
Toppenförslag!!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons