Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-09-29, 06:29   #1
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
Märke på plagg?

Hej ser att många som bloggar har egna märken på sina plagg . Jag har inte tänkt att starta någon försäljning eller så men tycker det ser trevligt ut att ha ett eget märke ändå. Självklart kan man ju inte bara ta ett namn antar jag eftersom det finns regler runt varumärkes lagar mm.
Har ni reggat ert varunamn även ni som bara syr till egna barn eller kompisar barn.
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 09:42   #2
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Nej jag bara sätter på min namnlapp ändå. Jag säljer lite men har inte reggat mitt namn någonstans om du menar märkesnamn eller företag. Däremot har jag sett till att ta det namnet på .com och .se Tror knappast någon vill regga något företag på det namnet då. Man vet ju aldrig när det kan komma till nytta.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 12:27   #3
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har använt mig av Design Chery sedan -99. Jag har inte heller registrerat namnet. Säljer bara på en marknad per år och enstaka beställningar. Jag har också en hemsida med samma namn. Jag har många gånger tänkt att jag borde registrerat det, men har inte riktigt kommit underfund med vad som egentligen gäller vid hobbyverksamhet. Jag sätter namnlappar för att visa att det är jag som har gjort det. Lite som att sätta en signatur.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 13:25   #4
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Tror knappast att det är nödvändigt att registrera ett märke om man inte tänker sälja.
Jag tycker mest det är roligt att visa att plagen är egensydda, och de gånger jag syr till andra så sitter märket där så att de minns och kan "göra reklam" för mig.
Det är jättelätt att beställa egna märkeslappar på nätet (kolla bland sysidans forum).
Ta bara inget namn som någon annan kan bli sur över.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 11:54   #5
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
Tack för alla svar

Kul om det är sytt av en själv
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons