Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-06-16, 07:17   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Question Ägaren själv klippt i sin paljettklänning!!!!!

Hej igen....
Jag föredrar ju att själv klippa (Om det nu behövs) i det jag ska ändra... men den här ägaren är lite vildskallig och hade själv tyckt att det inte skulle vara så svårt att sy upp den lite 3timmar innan föreställning... det gick väl mindre bra om man säger så...
Nu står jag här och ska ha en klänning klar till i kväll istället.(jag som var där för å sätta upp en scenkjol... ro hit med den så ska jag fixa det i kväll... och alltså hmmm ja...

Klänningen har paljetter (små) hårda kupor, den är (var fortsida) lång slits mitt fram på ena benet.
Den är dubbelfodrad.

alltså.. alla lagren är jackiga och olik långa.. och det är inte nödvändigtvis det yttersta tyget som är längst utan som sagt är det olika på olika ställen. Stället som är så långt som hon vill ha det är ju givetvis det som är kortast Den ska fortfarande vara lång men inte så lång ville hon inte att den skulle vara längre
jag vet att man inte alltid är trollkunnig...
Den här typen av jobb är inte något jag så ofta får på mitt bord... eller provdocka. Så jag behöve lite råd om hur jag skulle kunna gå till väga. Så man inte gör det värre
något jag ska tänka på...

jag ska se om jag kan få upp ett par bilder via min blogg så jag kan visa hur det ser ut. återkommer straxt...

http://mordinbraintalker.wordpress.c...der/#more-2240

Senast redigerad av Samigabriell den 2012-06-16 klockan 07:52. Anledning: la till en länk till sidan där jag har bilderna
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 09:07   #2
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
... kunde inte vara så farligt ....

Har du inte sett den skojiga prislistan för bilverkstäder där man har priser med skatt, utan skatt, om bilens ägare ska titta på och så den dyraste taxan om bilens ägare själv ska hjälpa till.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 10:06   #3
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Wink

Citat:
leningrad skrev: Visa inlägg
... kunde inte vara så farligt ....

Har du inte sett den skojiga prislistan för bilverkstäder där man har priser med skatt, utan skatt, om bilens ägare ska titta på och så den dyraste taxan om bilens ägare själv ska hjälpa till.
tror nog bilprislistan kunde ge mig mer svar på det här.... hon vet att det inte kan bli perfekt och hon har verkligen handgripligen hjälp till!!!
Jag anar att egentligen borde man plocka ner bilen i beståndsdelar och sedan sätta ihop allt igen....

just nu sitter jag och kollar på den biten hon så fasansfullt satt saxen i och har fått en idé om att kanske om jag behandlar fodret som om de vore ett med yttertyget... tjohooo good luck med den...

http://mordinbraintalker.wordpress.com/
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 10:18   #4
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Är det en teaterklänning är det väl fusk som gäller, alltså trixa och joxa så det ser bra ut på 20 meters håll.
är det däremot en festklänning som ska komma i kontakt med andra människor gäller viss försiktighet.
Dessutom syr jag mycket ogärna saker under tidspress, det brukar aldrig gå riktigt bra då.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 19:40   #5
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Smile scenklänning (frågeställning uppklarad)

Det är en scenklänning som ska sitta på en jazzmusiker... så hon e ju inte stilla direkt om man säger så.

jag följde min lilla plan och tro det eller ej... det blev ett trovärdigt resultat. Tyget faller som det ska även när hon sparkar så slitsen far åt sidorna...
Inte helt grannt med fodret men jag la några små små veck längst bak. fodret passar ju inte riktigt i omkrets längre..
det kinkiga var ju att få tygerna att inte dra i varandra...
men som sagt så syns det bara när man kollar in under hennes kjol
jag känner mig nöjd trots att det inte blev som jag skulle velat

Hon blev överlyckig och det är ju det som är huvudsaken...the show can go on!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 20:16   #6
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Nu är jag nyfiken; vem var det som körde sin slöaste papperssax genom tyget?

Och tog du extra betalt nu??
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 21:36   #7
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
jaaa du...

Citat:
leningrad skrev: Visa inlägg
Nu är jag nyfiken; vem var det som körde sin slöaste papperssax genom tyget?

Och tog du extra betalt nu??
betalar du bra så kanske jag avslöjar vem det är
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons