Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-11-26, 21:29   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Koppla ihop Bernina Aurora med datorn

Försöker hjälpa en kompis att få över en broderifil från datorn till Berninan. Har kopplat i USB sladden men maskinen dyker inte upp i utforskaren. Borde den inte dyka upp eller måste man ha Berninas programvara för att få dem att prata med varandra?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 21:50   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Måste man ha dongeln för att maskin och dator ska prata med varandra? Tänkte köra Embird som program att skapa i och skulle helst slippa Berninas program helt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 04:54   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Man måste ha Berninas program för att kunna föra över mönster till maskinen. Är det en 440 så måste man köra broderiet via datorn och med Berninas program. Det är en av anledningarna varför jag valde att sälja mina Berninamaskiner, då Bernina agenten tyckte att jag skulle köpa ny programvara när jag bytte dator och inte kunde uppgradera min dåvarande programvara. Tyvärr så måste man också ha Berninas program för att kunna konvertera till ART filer som maskinen läser. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 08:18   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack för svaret, jag misstänkte att det var så.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 09:50   #5
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
För själva filöverföringen är det nog tyvärr så att man behöver ha Berninas program, men jag skulle tro man kan köpa minsta möjliga paket som klarar överföring och ändå använda Embird för att jobba med sina mönster, då maskinen TROLIGEN läser EXP-filer. Jag känner inte till Auroran, men vet att detta gäller andra Berninamaskiner. Värt att kolla upp kanske? En handlare BORDE förstås kunna svara ordentligt på detta, men tyvärr är min erfarenhet inte riktigt sådan...
Nu är i och för sig Artista (eller vad nu Berninas program heter idag) fantastiska program att jobba med för egen stygnsättning, om det är det man vill göra, så om inte priset är avskräckande (det kan det nog vara...) skulle det ändå kunna vara ett bra köp för det, (Men ska man mest jobba med färdiga broderiet tycker jag EMbird är i stort sett oslagbart!)

Tillägg: Kollade lite på Berninas hemsida och det verkar som man får med någon form av program med maskinen som borde klara själva överföringen. Så prova att installera det och sedan ändå jobba med Embird! Eventuellt behöver man inte alls tänka på format, men prova med EXP om det inte går med andra!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 10:05   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Och efter att ha kollat lite mer ser jag att överföringsprogrammet Artlink finns för gratis nedladdning.
http://www.berninausa.com/product_de...-i325-sUS.html
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 00:00   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tackar för svar, hon har programet men dongeln saknas (ett demo ex och dongeln blev kvar i butiken). När hon fått dongel så lär vi nog reda ut det hela
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons