Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-31, 11:49   #1
SyEmma SyEmma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 78
Symaskin som kan sy "allt"

Hej!
Jag ska köpa ny symaskin och funderar såklart på vilken jag ska välja. Jag syr mycket i trikå och bomulls-/linnetyger. Men jag har även behov av att kunna sy i jeans och chiffongliknande tyger. Ett väldigt brett användningsområde helt enkelt. Och eftersom det finns HUR många symaskiner som helst så tänkte jag rådfråga om någon har något konkret tips på någon maskin (eller funktioner hos en maskin) som jag kan kolla på. Att gå och provsy alla maskiner som finns känns ju en aning overkill.

Jag vill även tillägga att jag har overlock till de elastiska tygerna, men de ska ju även fållas, så därför behöver jag en maskin som kan hantera det.

När det gäller funktioner så är jag inte så kräsen, och har väl inte heller så stor koll. Men om ni har någon tips på funktioner att hålla koll efter, som passar mina behov, så säg gärna till!

Vill även tillägga att jag har läst det där dokumentet om att skaffa symaskin och kikat runt och googlat lite, men inte hittat något vettigt. Men jag bollar gärna tips och idéer med er!
SyEmma är inte uppkopplad   Svara med citat