Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-23, 07:46   #21
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
L=med dom tunna spolarna och A=tjocka spolarna. Det är bäst att fråga.
Jag mätte på mina spolar, jag använder A och dom är ca 11 mm tjocka, kolla på en L=spole och den var ca 8 mm tjock.

Maila och fråga. Dom brukar skicka provspolar om man är osäker. Dom förstår Svenska bra.

På min janne har jag testat Janomes egna färdigspolade spolar och dom tycker fungerar mycket sämre trasslar mer. Spolarna från M-broderiting fungerar jättebra, sytt upp mer än en kartong utan något trassel alls.

Priset på undertråd på rulle och färdig spolad är ungefär det samma. Ska du spola själv för du ungefär hälften så mycket tråd på spolen. Spolen stannar har den är ungefär halvspolad. Köper man dom färdigspolade så är dom helt fulla. Dom tomma spolarna kan man återanvända.

Broderitråden därifrån jättekul att använda, jag misstänker det finns broderivirus bland tråden. Det där viruset som gör att man bara vill brodera helt hela ens vakna tid.

Kolla in under fliken Tillbud så hittar du en färdig 100 pack broderitråd för 800 danska kronor. Den är bra att börja med.
Allternativt startpaketet för maskinborderi då får du allt du behöver för att komma igång.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat