Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-29, 07:20   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Mönster för balconettebh?

Jag undrar om man kan hitta mönster till balconette bh (bh som lyfter bysten och rundar dem så det blir fina runda liljekullar) med vaddering (gillar inte tunna 1 lagers tyg, utan det skall vara stoppning och vadd för min del) för ca storlek 75 D-DD?

Jag har hopplösa byst att jag inte kan hitta någonting som passar så jag tänkte att kanske om man syr själv kan man plocka ut delar utifrån olika storlekar...

Problemet jag har är alltså att jag har smal revben men rund, så fronten är kort, så jag vill ha bygelbredden för ca C kupor (dvs ganska smalt). Men själva brösten är i D-DD storlek. Och bandet för ca 80 cm eftersom jag börjat fläskat till mig lite. Så alltså långt band, kort framtill, stora kupor.

Helt hopplöst att köpa....
Om jag tar 75D så sitter byglarna ganska OK, bysten svämmar liiite aning över, men bandet sitter för jävla tajt.

Om jag tar 75DD så gräver byglarna in mot mina armhålor och får skavsår.

Om jag tar 80D så blir det ännu värre, byglarna gräver ännu mer in i mina armhålor...

Så i kort behöver jag ungefär 75C-D, men med mer utbuktande kupor och längre band..... hahaa!!!

Och sen att jag hatar tantbh och jag vill ha stoppning, vaddering så det står härliga till (minst 1 cm tjock!!) och söta tyger, mönster, glada färger? NEJ GLÖM DET!

Ok, jag spårade ur lite rejält, men jag är frusterad. Att gå och shoppa BH gör mig irriterad och ledsen och arg. Redan då när jag "bara" gick upp i kupstorlek och fortfarande kunde ha smal bandbredd var jag ledsen över att missa roliga färger och vara tvungen köpa vita/svarta/beige bh utan vadderingar, men det är ju ingenting mot vad jag har nu.. INGEN jäkla bh som passar. Det jag använder nu är en bikinibh och en på tok för liten bh som jag tar av direkt när jag kommer hem och andas ut...

(ok jag vet att om jag pungar ut massa pengar så kanske man hittar en bh som kanske passar, men men...)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat