Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-10, 18:30   #4
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Markera de/det objekt med fyllning som du vill ändra. Högerklicka och välj Inställningar.
I det lilla fönstret som kommer upp har du olika fyllningar att välja mellan under Slät fyllning. Fill 1, Fill 2 är de "vanliga".

Trådklipp beror både på maskin och stygnfil. Det kan vara så att din maskin klipper oavsett vad filen säger. Då får du leta reda på om du i maskinen kan välja bort trådklipp. Mina hushållsmaskiner har trådklipp men jag använder inte det mer än att jag vill att tråden skall klippas i början och slutet av en färg. Hopp inne i färgen vill jag kontrollera med planering i designen och med hjälp av extra stygn som flyttar tråden undan kommande sömmar. Då måste maskinen fortfarande vara inställd på trådklipp och jag bestämmer i filen exakt var jag vill ha specifika trimkoder.

Det blir för långt att förklara utförligt här så jag får fixa video om det.

Det du kan kolla först är om koderna försvinner om du ser till att det är ibockat för ”Ta bort kod för trådklipp” när du spara stygnfilen. Är denna ibockad skall alla dessa koder försvinna och om maskinen ändå klipper är det inte i Embird du skall ändra utan i maskinen i första hand.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat