Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-19, 15:07   #9
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Nåja, nu har jag fått hem en barnvagn. Det är en Basson vagn från -99, så årsmodellen är ju ganska samma som Jennie-Maries vagn.
Vet inte riktigt mycket om märket på vagnen, men enligt min syster (det är hennes gamla vagn) så var den i mellanprisklass. Hon tyckte i alla fall att den har bra funktioner och har använt den till båda sina barn. Det jag minns av vagnen de gånger jag passat hennes barn är att den var bra att köra och var helt OK. Så, mer än det behöver den inte vara då jag fick den gratis!

Hur har ni gjort när ni började klä om era vagnar. Det mesta tygdelar går, tack och lov, väldigt lätt att ta bort med kardborreband och tryck-knappar. Så det är ju enkelt.
Men har ni klätt om ovanpå det gamal tyget, eller sytt allting helt nytt?
Först tänkte jag bara färga om det gamla tyget, då det inte var håligt och så. Men har nu hittat mögel på flera ställen (den har stått ute i ett kallt förråd rätt länge) + att tyget på många ställen är rätt noppigt och ofräscht. Så det känns lite som att jag skulle vilja byta ut alla tygdelar helt och hållet. Massa extra jobb?

Fast å andra sidan så kan det kanske vara lättare att göra nåt helt från 0 än att börja pilla och tråkla med befintliga delar?
Nu skulle jag i alla fall vilja maskintvätta delarna så att de är lite fräschare att hantera. Hoppas att de inte krymper i tvätten!

Jennie-Marie:
Förstår ifall du har mycket att göra nu och inte har tid att vara på sysidan , men ifall du råkar kika in här så skulle jag vilja fråga dig en sak. Vilken slags färg målade du om chassit med? Och hur funkade det att måla över alla plastdelar? Det är rätt många plastdelat på min vagn och jag är rädd att färgen kanske inte biter lika bra där...
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat