Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-17, 15:16   #1
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Vildkattsproblem

Ja, vi har verkligen problem med vildkatter på vår gård. Inte som man kanske kan tro, att vi irriterar oss på nedpissade mattor utan andra bekymmer har vi.. även om vi också har problem med nerpissade mattor och sopor
Vi har en vildkatt som heter Hjalmar boende under vårt uthus. En söt och fin katt, en hona vet vi nu, men hon får fortsätta att heta Hjalmar ändå... hon är mörkt mörkbrun med ett ljusbrunt sträck lodrätt över nosen.. hon är lite tjock, med hängmage, en satt katt m.a.o..
Vi är förälskade bör jag tillägga
Nu har vi idag för andra gången totalt fått hålla henne och goas med henne. Hon är som tokig, hon spinner och hoppar mot oss, vill bara upp i famnen och hållas om..
Förra gången var i början av december då hon kom fram till oss efter mycket lock och pock, fast ffa för att hennes mat var slut..
Vi har bott här i snart 4 år och först nu så får vi ta i henne.
Problemet är inte just henne utan att vi redan har två katter, annars skulle vi adoptera henne på fläcken!!. Dom skulle säkert kunna vänja sig men jag har hört att det är mycket problem med vuxna katter..

Det är hemskt vad vi är blödiga. Nu har vi bestämt att göra om en amerikakoffert till Hjalmars hus med ett värmeelement.. den får stå inne i vår skräpboda, som vi redan har inrett ett hörn med en liten kartong åt henne.. vi slog dessutom hål i väggen så hon skulle kunna ta sig in

Det är så jobbigt för mammahjärtat att se henne söka vår uppmärksamhet, vi har nu tagit in henne i garaget där min man sitter och bor nät. Hon fick lite vatten och mat (vi har ju utfodrat henne i två år redan men ändå.. lite mat inomhus vid elementet...)
Jag känner mig som en djurplågar när jag lämnar henne jamande utanför huset när jag fryser och vill gå in i värmen.. men vad göra??
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat