Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-23, 12:30   #3
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag gjorde en beskrivning till dig i gästboken, men jag lägger den beskrivningen här med så att fler kan ta del av den. Detta är det sätt som jag valt att göra det. Det kan skilja sig lite i olika beskrivningar.
Jag har gjort så att jag utesluter "knapphålen". Sättter underlagspapper i ramen. Broderar konturen på pappret. Sätter knytband och "nackband" där det ska vara, med en liten ände in i konturen och resten av bandet utanom. Använder spraylim att fixera det på plats. Lägger tyg över som också spraylimmas på plats. Syr zigzag sömmen. Tar av arbetet från maskinen, men låter det vara kvar i bågen. Klipper rent runt sömmen så nära som möjligt, (men akta så du inte klipper av banden). Syr resten av motivet fram till nästa zigzag. Tar av bågen igen och limmar en bit tyg på baksidan. Syr zigzag sömmen. Klipper bort överflödigt tyg från baksidan. Sist kör maskinen en satinkant runt om. Sen är det bara att lossna brodyren från pappret. KLART. Det blir då en slät tom baksida av tyg med som döljer baksidan av brodyren och bandändarna.
/ Pia
chery är inte uppkopplad   Svara med citat