Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-02, 16:11   #18
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Det är STOR skillnad på dom singermaskiner som säljs för någon tusenlapp i lågprisbutikerna och dom lite vettigare singermaskinr som säljs av symaskinsbutiker. Och då pratar jag alltså inte om dom gamla maskinerna utan om alldelels nya moderna maskiner.

Det har varit mycket problem med dom billiga singermaskinerna. Det är precis samma problem som med alla andra riktiga lågprismaskiner. Kvaliten är så låg att man inte kan räkna med att få en maskin som ens fungerar från början, även om dom funkar först så går dom lätt sönder om man syr i något som är lite för hårt, dom går i princip inte att reparera om dom går sönder, det enda försäljarna kan erbjuda om man får problem är en ny likadan maskin. Du kan inte jämföra lågprisSingermaskiner med dom som säljs i symaskinsaffärer. Det är så vitt jag vet inte ens Singer som tillverkat lågprismaskinerna utan dom är vad som är kvar av ett jätteparti som någon på Singer (eller Singers ägare, jag minns inte detaljerna) fick tag på billigt och som symaskinsbutikerna sedan inte kan eller vill sälja.
Det är alltså ingen större skillnad på en lågprismskin det råkar stå singer på jämfört med en det råkar stå yamata eller något annat på. Många av dom lågprismaskiner som finns på marknaden i dag tillverkas, om inte av samma fabrik, så i alla fall av samma delar.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat