Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-12, 21:56   #11
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Tyvärr är det nog så att terroristerna, pedofilerna och andra kriminella kodar och hittar andra vägar medan vi andra blir utsatta för granskningar som vi inte vet om. Det är förmodligen dessutom bara ett steg till mot att kunna kontrollera gemene man ännu mer.Jag har inte heller något att dölja, men jag vet ju samtidigt inte vad myndigheter anser. Om jag skulle diskutera terrorism i ett mail med en vänninna skulle det kanske misstolkas. Om jag skulle komma överens med en kompis att göra något för henne, skulle det kanske tolkas som svartjobb. Vi vet inte vad allt detta kan leda till. Avlyssna mail o telefon javisst, men vad blir nästa steg? och vad kan det användas till som vi inte får reda på? det kanske skulle kunna stoppa någon brottslig handling, men dom flesta som begår brottsliga handlingar har säkert kommit på andra vägar att kringgå denna kontrollen. Då är myndigheterna tillbaks på ruta ett när det gäller dom och kan kontrollera och ställa till det och försämra för oss vanliga "svenssons" i stället. Jag skriver på.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat