Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-01, 07:49   #28
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag hittade en hel massa intressanta och annorlunda mönster på en liten Etsy-shop. Mönstren är one-size och måste nog kollas noga (toile!!!) innan något allvarligt görs med dem:
Atelier Sylphe Corsets.

Jag hittar vidare på Bramakers ett modernt korsettmönster som verkar riktigt spännande. Kan just tänka mig att det tar ut svängarna lite mer (mer byst, mer höft, mindre midja). Ligger högt upp på min måste-testa-lista.

Från Tyskland har jag slutligen hittat några mönster från Nehelenia. Idag hittar jag bara ett fåtal (egna) mönster, fast jag har flera från dem själv.

Ett av de mer lyckade UB-mönstren kommer från Ageless Patterns. Dock är det felritat och kräver lite pyssel för att bli riktigt.
Mönstret är det andra uppifrån på den här sidan. Jag mejlade AP och undrade om det var OK att jag lade ut en detaljer på min hemsida som skulle rätta felet i mönstret och fick ett lite surt svar () att mönstret numera var justerat så det behövdes inte ... Nåja.

Slutligen tror jag att jag missade en länk ovan till Truly Victorians edvardianska korsettmönster.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat