Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-29, 08:43   #41
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Lite lägesrapport. Det blev faktiskt en Brother innovis 10. Blev ingen bytesaffär, utan jag hittade en begagnad på ebay för en tusing. Vet dock inte om den var speciellt mycket använd för den levererades från ett företag och ser helt ny ut, bara manualen som skvallrade om användning för den hade några anteckningar. Den är jättebra! Det jag kan sakna är dekorstygn och lite fler elastiska sömmar (den har bara 16 sömmar) och så är jag så van med att kunna justera pressafotstrycket. Det är ovant att inte pilla med det... men när jag har många lager tyg och stretchtyg sätter jag på övermatare och så funkar det igen. Jeanssömmar och andra stela hårda och tjocka sömmar är inget som helst problem. Det är som vanligt lite svårt att mata när sömmen börjar på en tjock hård bulle, men med en liten hjälplapp under baksidan av pressarfoten funkar det utmärkt. Tror kanske inte man ska begära att maskinerna ska klara detta ;-) Än så länge levererar den perfekta sömmar så vem vet jag kanske kommer äga den betydligt längre än jag först trodde

En grej som jag verkligen inser att jag gillar är nålträdning. en så enkel liten sak som inte är livsnödvändig, men som underlättar och förenklar på ett synnerligen trevligt sätt! Jag gillar också att den alltid stannar med nålen nere i tyget. Då glider inte arbetet iväg när man ska lirka lite. Pressarfoten har rejäl höjd också.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat