Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-07, 11:35   #23
Finline Finline är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2019
Inlägg: 284
Det handlar om EU direktivet om fria marknaden för varor och tjänster.
Många produkter har world wide garanti och säljer bra pga detta.
Att sedan symaskinsfabrikat snöar in på protektionism och marknadsreglering gynnar definitivt inte dem själva.
En vän har en Brother köpt i England, han fick hjälp på en Janome service. Kostade en timme och fick full översyn, går utmärkt igen efter 7 år här.
Det är alltså ingen katastrof.
Resonemanget från säljare är nästan som om maskinen går mitt itu och allt går sönder samtidigt.
Alla maskiner oavsett köpställe, nytt eller begagnat har inga som helst problem att få service och support. Det behöver inte vara märkesverkstad. Det är lixom inte rocket science, det är mekanik som är snarlik till funktiom.
Fusionen mellan olika märken Elna//Janome, Pfaff//Husqvarna etc etc gör maskinerna mindre olika idag.
Jag tänker köpa en begagnad maskin på Marketplace, lämna im den för översyn och ha en bra maskin några år till mina tillämpningar.
Tycker inte ett dugg synd om svenska säljställen som håller samma priser i alla butiker och på näthandel. I Sverige är den fria konkurransen satt ut spel och därför är marknaden som den är, den utvecklas inte med planekonomi tänket.
Många säljer i butik och på nätet och alla gnäller om hur olönsamt det är och skyller på handel på nätet inom EU.

Senast redigerad av Finline den 2020-02-07 klockan 12:02.
Finline är inte uppkopplad   Svara med citat